ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"פרש על הקרקע, הרבה אש מסביב"

צה"ל חושף: הקולות מהמבצע הנועז בחאן יונס

היום הוענק צל"ש לקצינים וללוחמים מחיל האוויר, על חלקם במבצע המיוחד בחאן יונס ובהם גם לסגן האלוף מ' שנהרג • לראשונה נחשפות הקלטות הקשר מהמבצע עצמו

צה"ל חושף: הקולות מהמבצע הנועז בחאן יונס
פרטים חדשים על התקרית בחאן יונס צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90 / חמאס

היום (ראשון) נערך טקס הענקת צל"שים ותעודות הערכה לקצינים וללוחמים מחיל האוויר, על חלקם במבצע המיוחד בחאן יונס, ב-11 בנובמבר 2018. כמו כן, הבוקר התקיים טקס הענקת צל"ש הרמטכ"ל לסא"ל מ' ז"ל, על פועלו במסגרת המבצע - ובהמשך היום, יתקיים טקס הענקת צל"שים ללוחמים מאגף המודיעין על חלקם בפעילות.

צוות מסוק סער של טייסת 118 ("דורסי הלילה"), ובתוכו אנשי יחידת החילוץ בהיטס 669, איתר את הכוח המיוחד ונחת בקרבתו באזור הלחימה תחת אש, במרחק קצר מאיתורי אויב ידועים, כדי לפנות את הכוח ולהעניק טיפול רפואי. במקביל לכך, מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס הוזנקו לסיוע בתקיפת מטרות והשמדת אמצעי הלחימה שנשארו בשטח רצועת עזה.

בעליית הכוח למסוק, קשה היה לקבוע בוודאות שכלל הלוחמים היו בבטן המסוק והיה צורך לוודא כי אף לוחם לא נותר על הקרקע. למרות הסיכון הכרוך בכך, נשאר הצוות על הקרקע מספר דקות בתנאי אי-ודאות ותוך סיכון, על מנת לוודא שכלל הלוחמים עלו על המסוק. לאחר ספירת כלל הלוחמים, המסוק המריא בחזרה לישראל ונחת בביה"ח "סורוקה".

באירוע נהרג סא"ל מ' ז"ל ונפצע לוחם נוסף. במהלכו, פעלו הצוותים במקצועיות, בקור רוח ובאומץ לב וגילו כושר מנהיגות בתנאי חוסר וודאות. בפעולתם הביאו לידי ביטוי ערכים של רעות בלחימה, נחישות ודבקות במשימה שהביאו להצלת חיי אדם. על כל אלה הוענק לאנשי צוות האוויר צל"ש ותעודות הערכה.

חאן יונס קולות הקשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד