י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שוב חוזר הניגון

המנדט השמיני שוב מתנדנד: שטרית תיכנס במקום יצחק פינדרוס?

האם השמחה ב'יהדות התורה' היתה מוקדמת והיא דווקא תיחלש בכוחה? הערב מתברר כי בליכוד טוענים כי המנדט של 'יהדות התורה' צריך לעבור אליהם זאת על פי חישוב של עשר קלפיות שטרם נספרו | יישוב ערבי אחד בצפון עשוי לשנות את תמונת המנדטים אך לא את הגושים

המנדט השמיני שוב מתנדנד: שטרית תיכנס במקום יצחק פינדרוס?
יצחק פינדרוס בתפילה ביום הבחירות צילום: Aharon Krohn/Flash90

לקראת פרסום התוצאות הסופיות והגשתם בפני נשיא המדינה רובי ריבלין, המנדט השמיני של 'יהדות התורה' שוב מתנדנד, כאשר בכירים בסיעת 'הליכוד' טוענים כי המנדט אמור להגיע אליהם. אם וכאשר ינצחו, הרי ש'יהדות התורה' תרד לשבעה מנדטים ו'הליכוד' יצמצם את הפער מ'כחול לבן' ויעלה ל-32 מנדטים, אך עדיין תמונת הגושים תישאר כפי שהיא.

על פי חישוב כעשר קלפיות ביישוב ירכא הערבי-דרוזי טרם נספרו, כאשר בהם קיימים עשרות קולות של מפלגת 'הליכוד', כאשר חבר הכנסת פוטין מולא שנמצא במקום ה-23 ומתגורר ביישוב עשוי להביא עוד כמה מאות קולות לתנועתו, לאחר שבסיבוב הקודם קיבלה 'הליכוד' 2,481 קולות מתושבי היישוב.

כעת על פי 'הליכוד', חסרים למנדט ה-32 כ-3,000 קולות, כשל'יהדות התורה' קיים יתרון של כ-1,400 קולות מעל המנדט השמיני והוא חבר הכנסת יצחק פינדרוס מ'יהדות התורה', כשהמצב כעת תלוי במצבה של תנועת ש"ס בירכא, כאשר בסבב הקודם קיבלה 639 קולות והפעם עדיין לא נודעו התוצאות.

המאבק על המנדט יוכרע ככל הנראה על ידי בית המשפט, כאשר הקלפיות בירכא בהן קיימות חשדות לזיופים יגיעו להכרעה בידי בית המשפט העליון, כשטרם ברור האם יפסלו אותן או שמא יקבעו כי יעשו בהן בחירות חוזרות, אז צפויים תושבי ירכא להתגייס לטובת תושב המקום פוטין מולא מ'הליכוד' ולהכניס מנדט נוסף לכנסת על חשבון פינדרוס.

יצוין כי פינדרוס הגיע היום לישיבת סיעת ש"ס בכדי להודות לשר אריה דרעי, על כך שנכנס לכנסת בזכות הסכם העודפים שנחתם בין ש"ס ל'יהדות התורה', אך כעת יתכן והשמחה היתה מוקדמת והוא עלול למצוא את עצמו מחוץ לכנסת ה-22.

באם המנדט השמיני יעבור לליכוד, מי שתיכנס לכנסת מטעם 'הליכוד' היא חברת הכנסת ה-21 הזמנית - קטי שטרית. יצוין כי שטרית שימשה בעברה כראש המטה של גדעון סער כששימש כשר החינוך וכן כראש מטה שר התחבורה ישראל כץ.

יצחק פינדרוס סיעת הליכוד בחירות 2019 קטי שטרית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד