י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הצטרפו לשידור החי

כנס הבוגרים ההיסטורי של ישיבת 'פורת יוסף'

ערב ההוקרה הייחודי מעלה על נס מאה שנות תורה והנהגה הבוקעים מכותל המזרח ומאירים את העולם התורני, ונוכחים בו אלפי בני הישיבה לדורותיה • ישאו דברים: נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, הגאונים הגדולים הרב בעדני והרב צדקה, בוגר הישיבה ויו"ר ש"ס אריה דרעי

כנס הבוגרים ההיסטורי של ישיבת 'פורת יוסף'
כנס הבוגרים צילום: צילום מסך

מאה שנות תורה, עוצמה והנהגה מתנקזים כעת למעמד היסטורי ומרגש, בו מתכנסים אלפי בני ובוני אם הישיבות "פורת יוסף" במעמד מרנן ורבנן ראשי הישיבה שליט"א. האירוע הייחודי מתקיים כעת במתחם היוקרתי "פביליון" באזור התעשייה תלפיות בירושלים, וכולל מיצגים נדירים וייחודיים שיעלו על נס את עוצמת הנחלת התורה של אימפריית "פורת יוסף".

ראש הישיבה ונשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן שליט"א, חרג ממנהגו ולראשונה פנה בעזרת הסרטה בקריאה לבוגרים להשתתף באירוע, נוכח מצב הישיבה ומיזם ההמונים להצלתה שיושק בערב ההיסטורי. האירוע כולל כאמור אלפים שזכו לטעת אוהלם ולהשתית ביתם בבית הגדול שהעמיד רבים לתהילה, ובראשם כל גדולי יהדות ספרד בדורות האחרונים ללא יוצא מן הכלל. מאז הקמתה בהוראת מרן הבן איש חי זיע"א, עלו וצמחו בשעריה המוני בני תורה, לומדיה ועמליה, והיא ניצבת ועודנה פועמת כתשתית התורנית ללא עוררין של בני יהדות ספרד ועולם הישיבות בכללותו.

שנים ארוכות וגדושות מתקיימת הישיבה כמעצמה של רוח ותורה ללא הפסקה, ובה התגדלו מיטב בניו ובוניו של עולם התורה בארץ ישראל. כאילו לא עברו עליה ולצידה רוחות הזמן של מאה היסטורית, בין קירותיה עדיין עולים ומתגדלים עדרים עדרים של גדולי עולם, ומרוחה הכבירה עולים ופורחים ענפי יהדות ספרד המעטירה. ענקי הרוח המכהנים בראשה לאורך השנים והמצוינות הטבועה בנשמתה, מעמידים את פורת יוסף במקום שאין לו אח ורע: כותל המזרח ואם הישיבות בארץ ישראל, גאוות ומשוש לב כל אוהבי התורה ולומדיה.

לגיונות מלך אלו, שנחצבו והוטבעו בחותם ההשתייכות המרומם בישיבה על כל זרועותיה- בעיר העתיקה, בגאולה ובקטמון, מתכנסים לראשונה לראשונה לערב מרגש בהשתתפות רבני הישיבה ובראשם הכהן הגדול חכם שלום כהן שליט"א והגאון הגדול רבי משה צדקה שליט"א, המנווטים את ספינת הדגל בדור הנוכחי ובה כל יומם ועמלם.

התרגשות רבה שוררת בימים אלו בקרב כל מעגלי הישיבה המעטירה, לקראת האירוע הגדול בו יתאספו יחד בשבת אחים ובדיבוק חברים, ויחזרו ויתחברו לרגעים הפועמים בהם לעד: שנות הגדילה, הבנייה, העיצוב והחוויה בצל רבותינו הגדולים. תכנים ייחודים ומיצגים מרגשים יביאו את סיפורה של אם הישיבות, לקראת כינון והעצמת תורת רבותיה ומפעל חייהם כשאיפת בני הישיבה לדורותיה, בהכרת טובת עולמים לבית הגדול שעיני ישראל נשואות אליו.

ישיבת פורת יוסף שידור חי כנס בוגרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד