י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הלילה נפתחה מערכת בחירות שלישית"

סגה"ש ליצמן חושף את הדיל עם נתניהו שיביס את בני גנץ • צפו

ליצמן חושף הערב מהלך מבריק שיתכן ויפתיע מחר את המערכת הפוליטית, כאשר בכוונת מפלגתו אולי להימנע ולא להמליץ על איש מהמועמדים, כך שגנץ יקבל ראשון את מלאכת ההרכבה בתקווה שייכשל | בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי' אומר ליצמן "אנחנו כבר במערכת בחירות שלישית". צפו

סגה"ש ליצמן חושף את הדיל עם נתניהו שיביס את בני גנץ • צפו
יעקב ליצמן נואם בליל הבחירות צילום: שלומי כהן, פלאש 90

שעות לפני שיופיעו בפני נשיא המדינה להמליץ על אחד מהמועמדים, שיקבל את המנדט להרכיב את הממשלה הבאה, יושב ראש סיעת 'יהדות התורה', רומז הערב (ראשון) על סיכום בין 'יהדות התורה' לליכוד שיגרום ל'כחול לבן', לקבל מחר את המנדט, כך שרצונו של נתניהו ייצא אל הפועל, כשהוא יקבל את המנדט להרכבת הממשלה בעוד כחודש ימים לאחר שגנץ ייכשל.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' מנאום שנשא יו"ר 'יהדות החורה' בכינוס של מוסדות גור, נראה ליצמן אומר לנוכחים, "סיכמנו שנדבר בבוקר כי יכול להיות שפעם ראשונה בהיסטוריה ששתי המפלגות הגדולות לא ירצו להיות הראשונים להרכיב את הממשלה. כל אחד אומר אני לא הראשון", לדבריו, "הערבים עשו היום תרגיל והמליצו, אבל חלק לא המליצו אז כרגע יש עדיין רוב לבלוק שלנו".

ליצמן הסביר את הרעיון כי בשל המטרה של 'הליכוד' לקבל את המנדט בסיבוב השני, לכן ייתכן כי 'יהדות התורה' לא תמליץ על אף אחד מהמועמדים, כדי של'כחול לבן' יהיו רוב ממליצים, כך שבנימין נתניהו יקבל את המנדט להרכיב את הממשלה בסיבוב השני, מה שיסייע לנתניהו בהקמת הקואליציה לאחר שבני גנץ ו'כחול לבן' יכשלו.

יו"ר 'יהדות התורה' אמר עוד בכינוס כי "לא ייתכן שיעבור מערכת בחירות כמו שהיה השנה בו היה הסתה, שנאה, שקרים, נאמרו דברים הכי קשים כנגד המגזר החרדי ואף אחד לא יצא להגנת המגזר", כשהוא מכוון את האש גם כלפי 'כחול לבן', "נאמרו בשלושה החודשים דברים הכי קשים והם רוצים שנהיה עוד חברים".

סגן שר הבריאות העריך עוד בפני החסידים כי מדינת ישראל בדרך למערכת בחירות שלישית השנה, כשלדבריו, "אני לא יודע מה היה בסוף עם הקואליציה, אבל יכול להיות שהלילה זה כבר פתיחת מערכת הבחירות השלישית - אבל ברור שהמצב לא פשוט", כך ליצמן בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

ברקע דבריו המרתקים של ליצמן, ל'בחדרי חרדים' כי בניגוד לשאר חברי סיעות הימין, סגן השר ליצמן נועד היום פעמיים עם יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו, והשניים מתואמים לגבי המלצת סיעת יהדות התורה כשהשניים צפויים לשוחח שוב טלפונית, לפני שיגיעו לבית הנשיא.

יצוין כי בינתיים הגיעו הערב נציגי סיעת ש"ס בראשות סגן שר האוצר איציק כהן והמליצו לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו.

בעקבות חשיפת 'בחדרי', פנו כתבים פוליטיים ללשכת ליצמן, וזו פרסמה הבהרה: "יובהר כי אין שינוי בעמדת סיעת יהדות התורה, וזו תמליץ מחר פה אחד לנשיא המדינה להטיל את הרכבת הממשלה על יו"ר הליכוד ורה"מ בנימין נתניהו".

יעקב ליצמן יהדות התורה הרכבת ממשלה בחירות 2019 בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 58 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד