י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
היסטוריה בחסידות

הרבי במחווה לבחורים: תלבשו הויזן זאקען

האדמו"ר מויז'ניץ הפתיע את הבחורים המצטיינים: עשיתי תקנות לבחורים ואמרתי שמי שיעמוד בתקנות, יתוגמל ממני דבר מסוים. בחורים שעמדו בתקנות יכלו לילך בשבת קודש בשווארצע זאקן 

הרבי במחווה לבחורים: תלבשו הויזן זאקען
הויזן זאקען צילום: פלאש 90

במשא קודש שנשא האדמו"ר מויז'ניץ הבוקר (ראשון) בפני אלפי תלמידי הישיבות של החסידות מרחבי הארץ, עם פתיחת מועדי חגי תשרי, ונעילת זמן הקיץ. ביטא את התרגשותו בפני התלמידים שעמדו במבצע של לימוד תשע שעות רצופות מידי יום ביומו מתחילת זמן הקיץ ועד לסיומה.

לדברי הרבי המבצע היה דבר שהוסיף חן ותפארת בהיכלי הישיבות בראותם את צרבי דרבנן עוסקים בחדוותא דיליה בלימוד התורה הקדושה. מקדמת דנא היה נהוג דבר שעד היום רואים, שהמלבוש של האדם מעיד על גדלותו, רואים תלמידי חכמים שהולכים בלבוש מיוחד וכן בנש"ק, רבנים, אדמו"רים וכו', "עז רצוני אמר הרבי, שעליכם בני חביבי יבחינו גם כי הינכם מיוחדים שבחבורה, ברצוני שבשבת קודש ובימים טובים תלכו לבושים במלבוש 'הויזן זאקען' דבר שהיה מלכתחילה בחצר קדשנו, בעבר הלכו כולם כך, ובמהלך השנים מיעטו במנהג זה".

הרבי מויז'ניץ. צילום: שוקי לרר

"כעת הנני מחדשו ורוצה להתחיל עמכם תלמידי היקרים עושי דברי בלימוד השעות ברציפות, אולם תנאי קודם למעשה שרק ברשות ההורים מורשים הינכם להלביש זה, באם אין אחד מההורים מרוצה מכך אזי לא שווה לי כלום באם תלבשו".

האדמו"ר שנשא בפני הבחורים שיחת חיזוק למעלה משעה חיזקם ועודדם במסירת שיעורי תורה בעת שהותם בביתם למען יראו כי שם ה' נקרא עליהם, אדרבה אשמח לשמע באם הבחורים בכל מקומות מושבותיהם נשאו דברים בבתי המדרש בסגיות הש"ס וזה חלקי מכל עמלי. הרבי גם ביקש מהבחורים להקפיד על זמני התפילות בצוותא חדא בימי בין הזמנים ועל שיעורי תורה ברבים. 'לכו בנים שמעו לי יראת ה' אלמדכם' סיים הרבי את דברות קדשו. 

בסיום המעמד השתטח האדמו"ר עם הבחורים באוהל אדמו"רי בית ויז'ניץ לתפילת רבים למען נכתב בספרן של צדיקים בזה השנה. 

חסידות ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד