ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לפני הסליחות

הרבי עורר את החסידים: "לא להיות כפויי טובה"

לפני אמירת הסליחות הראשונות בהיכל בית מדרשו בירושלים, נשא זקן אדמו"רי המועצת הרבי מביאלא, דברי חיזוק והתעוררות בפני מאות חסידיו • שוקי לרר תיעד

הרבי עורר את החסידים: "לא להיות כפויי טובה"
סליחות אצל האדמו"ר מביאלא צילום: שוקי לרר

מאות חסידי ביאלא התכנסו במוצאי שבת בבית המדרש של החסידות ברח' יעקובזון בירושלים, לאמירת הסליחות הראשונות, קודם לכן נשא הרבי דברי חיזוק והתעוררות בפני החסידים.

"אתם נצבים היום כולכם זה רומז לזמן שעומדים בו לפני המלך, הוא ראש השנה. ובדאי בזמן כזה כל אחד מכין עצמו כראוי. ובפרט שבראש השנה כל אחד עובר כבני מרון ביחידות, בוודאי שיש להכין את עצמו כראוי".

"ולא להיות חלילה מאותם המכעיסים את המלך ומצפים כתינוק הבורח מבית הספר שיסתיימו כבר אלו הימים הנוראים, ונגיע כבר לימי שמחת תורה ופורים השמחים", עורר הרבי והבהיר, "רק יש לנו לשמוח ולהבין את הטובה שיש לנו בימים הללו".

כמו כן עורר הרבי כי "אסור להיות מאותם הכפוי טובה המבקשים רק לעצמם הב לן סליחה, הב לן מחילה ושאר צרכי הגוף הגשמיים, ולא מבקשים על מלכות שמים. ויש כאלו אף שמלאים בליבם או אפילו בתת ההכרה תרעומת חלילה על השי"ת שאין להם כל צרכם וככל מה שהם רוצים, ולא מכירים ולא יודעים כמה חסדים וכמה טובות עושה השי"ת עמנו בכל עת, כי תמיד עומדים עלינו אויבנו להשמידנו, והשי"ת מצילנו מידם".

"וכעת שעומדים לבקש סליחה ומחילה מהשי"ת", אמר האדמו"ר מביאלא, "צריך להזהר לא להיות כנ"ל מאלו שמכעיסים את השי"ת ומחללים שמו חלילה ומכעיסים אותו, רק להיפך, להיות מאלו שמשמחים את השי"ת בכל עת".

הרבי סיים ואמר, "והדרך לשמח את ה' הוא על ידי שמשמחים איש את רעהו, ומחזקים ומעודדים את בני ישראל, ובזה משמחים את השי"ת. ה"י שנזכה לשנה טובה ומתוקה וכתיבה וחתימה טובה ונזכה כבר לביאת המשיח בב"א".

 

סליחות ראשונות חסידות ביאלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד