י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בית הנשיא • מתעדכן

בתום סבב התייעצויות: 55 ממליצים על נתניהו; 54 על בני גנץ

נציגי הסיעות מופיעים בפני הנשיא ראובן ריבלין • התפנית ברגע האחרון: 3 ח"כים ערבים מסיעת בל"ד נסוגו מהמלצתם בפני נשיא המדינה והאחרון קיבל את בקשתם • וגם: משה גפני ויעקב ליצמן האשימו את הנשיא ריבלין על שלא גינה את ההסתה האנטי-חרדית במערכת הבחירות • כל הפרטים

בתום סבב התייעצויות: 55 ממליצים על נתניהו; 54 על בני גנץ
בנימין נתניהו / בנימין גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברי הסיעות הופיעו היום (שני) בפני נשיא המדינה והמליצו על מועמדם שיקבל את המנדט להרכבת הממשלה. מאחורי הקלעים מתנהל קרב בין הליכוד לכחול לבן על כך שהשניים לא רוצים לקבל את הרוב הדרוש היום אלא במועד השני. בתוך כך, בתום סבב התייעצויות: 55 ממליצים על נתניהו; 54 על בני גנץ.

עד כה הופיעו בפני נשיא המדינה חמש הסיעות הגדולות. נכון לשעה זו בני גנץ וכחול לבן מחזיקים ברוב ממליצים של 46 חברים (שייתכן וירד ל-43 בעקבות הפלונטר המשפטי); ואילו בנימין נתניהו מחזיק ב-40 ממליצים בלבד. בתוך כך, גורמים בכירים מעריכים כי בנימין נתניהו יקבל ראשון את הרכבת הממשלה. כך על פי דיווח של כתב 'החדשות' עמית סגל.

בפתח הדברים אמר הנשיא ראובן (רובי) ריבלין לנציגי יהדות התורה: "אתמול הלכנו לישון עם 43 ממליצים לבני גנץ. היום הודיעו שלושה מהם כי הם אינם תומכים במועמדותו - כרגע יש 43 ממליצים לגנץ". ריבלין גם שיבח את גפני וליצמן: "פעילים נמרצים מאוד".

יו״ר יהדות התורה, סגן השר יעקב ליצמן: "אנחנו ממליצים על בנימין נתניהו. היינו באופוזיציה, זה לא סוד שבאופוזיציה לפיד פגע ממש אנושות במגזר החרדי, מה שלקח לנו ארבע שנים לתקן. ראש הממשלה נתניהו, מה שהוא חתם בהסכם הקואליציה הוא קיים. יש לנו הכרת הטוב ולכן עשינו בלוק ונקיים את זה".

ליצמן הטיח בריבלין: "לא ראיתי מערכת בחירות שהייתה שנאה לחרדים כמו שהיה בבחירות האחרונות. אם אדוני הנשיא היה רואה מודעה ברחוב 'אני מחרים אתיופים' או 'דרוזים' הוא היה מתקן שם. אבל מה שנוגע לחרדים לא שמענו את הזעקה. אני חושב שהיה נכון לעשות קול זעקה ברחוב". ריבלין השיב: "אני מסכים שלא צריך שתהיה חרמה נגד מן דהו".

ליצמן וגפני אצל הנשיא, הבוקר. צילום: מתוך הוידיאו

אחרי סגה"ש ליצמן, דיבר יו"ר דגל חה"כ משה גפני: "אנשים נשכו שפתיים, אני מבקש מהנשיא שיגנה את הדבר הזה. הנשיא ידוע כמי שלא מאפשר לדברים כאלה שיקרו במדינה. אמרו שבמאה שערים הצביעו 130 אחוז, הנשיא ירושלמי ויודע שבמאה שערים לא מצביעים, הצביעו בפועל בקושי 40%".

ריבלין השיב לגפני בהומור: "אולי רצו שיגברו את כוחם בכנסת". לדבריו, "זו הסתה חמורה, אנחנו צריכים לעמוד מולה ולומר הרף - אני חושב שצריך לטפל בנושא הזה בצורה החמורה ביותר".

הלו"ז של נציגי המפלגות

נשיא המדינה בנימין נתניהו בני גנץ הרשימה המשותפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד