י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דרעי ממתן את הטון • צפו

ליצמן: "החרדים אושפזו וקיבלו מכות מלפיד"

הקשיים בדרך לממשלת אחדות לאומית: לאחר שהקימו את בלוק הימין בראשות נתניהו - בחלק מהסיעות החרדיות ממשיכים להטיל וטו על ישיבה עם לפיד • ליצמן: "החרדים אושפזו וקיבלו מכות מלפיד" • דרעי מציג קו מתון יותר באשר ללפיד • צפו בתיעוד

ליצמן: "החרדים אושפזו וקיבלו מכות מלפיד"
גפני, ליצמן ודרעי צילום: יונתן זינדל והדס פרוש, פלאש 90

הקשיים בדרך לממשלת אחדות לאומית: לאחר שהקימו את בלוק הימין בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו - בסיעות החרדיות ממשיכים להטיל וטו על ישיבה עם יאיר לפיד וסגה"ש ליצמן אף החריף את הטון כנגד לפיד; מה שיקשה על המשך השיחות.

ביציאה מבית הנשיא היום (שני), נשאלו ראשי יהדות התורה, חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני, האם יסירו את הווטו על יאיר לפיד. יושב ראש הסיעה, חה״כ ליצמן הבהיר: "אני עם לפיד לא יושב. נקודה". ליצמן הסביר: "אני מניח שאם בן אדם הרביץ לך חזק מאוד ואושפזת בבית חולים, לא נראה לי שאתה תהיה חבר שלו. אני מייצג ציבור שהושפל ושקיבל מכות ממנו".

גפני הוסיף לדברי ליצמן והסביר כיצד זה מסתדר עם העובדה שנתניהו פנה לראשי כחול לבן והציע להם להקים ממשלת אחדות, "אנחנו נתנו לו את האישור שהוא ינהל מו״מ", אמר גפני, "אנחנו הסכמנו, ראש הממשלה יעדכן אותנו מה עלו במגעים האלה. ובינתיים אני רואה שאף אחד לא מדבר אתו מכחול לבן". לדבריו, "אין לנו מושג של חרמה לחלוטין. אנחנו פשוט לא יושבים עם לפיד".

מנגד, יו״ר ש״ס השר אריה דרעי פתח פתח לשיתוף פעולה עם יאיר לפיד ובמענה לשאלת ׳בחדרי חרדים׳ אמר אתמול כי, "אנחנו חתמנו הסכם עם נתניהו והודענו שנתניהו ינהל את המו"מ על סמך קווי יסוד שאומרים סטטוס קוו בנושאים הדתיים וחוק הגיוס לפי הנוסחה האחרונה שהתפשרנו עליה לפני כמה חודשים".

לדברי דרעי, "כשתעלה השאלה שפלוני הסכים ועכשיו יש שאלה לגביו, אנחנו נביא את השאלה למועצת החכמים ולגדולי התורה - כעת אנחנו צריכים לחפש את המכנה המשותף".

יעקב ליצמן אריה דרעי משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד