י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אם זה היה אתיופים היית זועק"

הח"כים החרדים הטיחו בנשיא על ההסתה נגד החרדים

ראשי יהדות התורה לנשיא: "עברנו הסתה; אם זה היה אתיופים הייתה נשמעת זעקה" • ריבלין הודיע כי הוא צפוי לקיים דיון בעניין

הח"כים החרדים הטיחו בנשיא על ההסתה נגד החרדים
Yair Sagi/POOL

ראשי יהדות התורה חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני, שהגיעו הבוקר (שני) לבית הנשיא לפגישה עם נשיא המדינה ריבלין, ניצלו את ההזדמנות להוציא גינוי מהשיא על ההסתה כנגד הציבור החרדי במהלך מערכת הבחירות. נשיא המדינה הודיע להם כי הוא צפוי לקיים דיון בעניין.

סגן השר ליצמןאמר לנשיא המדינה: "בבחירות שהיו עברנו מערכת הסתה מכוערת שלא הייתה כדוגמתה. אני מנחש איך היית אדוני הנשיא מגיב אם היו מכריזים ממשלה ללא אתיופים או ללא דרוזים וכדומה. הייתה נשמעת קול זעקה ציבורית. אבל להכריז ממשלה ללא חרדים זה בסדר משום מה. הסיתו נגדנו בכל דרך וזה עבר את כל הגבולות".

חבר הכנסת גפני הוסיף לדבריו של ליצמן ואמר: "הייתה מערכת בחירות שהתמקדה בציבור החרדי. הסתה פרועה של שקרים שהשתוללה ברחובות. ואני מבקש בהזדמנות הזו מכבוד הנשיא לגנות זאת בתוקף ולעשות לזה סוף". לטענתו, "אמרו שבמאה שערים הצביעו 130 אחוז, הנשיא ירושלמי ויודע שבמאה שערים לא מצביעים, הצביעו בפועל בקושי 40%".

נשיא המדינה מנגד השיב בהומור לליצמן וגפני: "אולי רצו שיגיברו את כוחם בכנסת", אח"כ הוסיף, "זו הסתה חמורה, אנחנו צריכים לעמוד מולה ולומר הרף - אני חושב שצריך לטפל בנושא הזה בצורה החמורה ביותר, לא צריך שתהיה חרמה נגד מן דהוא".

יעקב ליצמן משה גפני רובי ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד