י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שמחה בעולם הישיבות

'קווי הנייעס' יצאו מסכנת הסגירה שריחפה

משרד התקשורת קיבל החלטה למשוך את השימוע בנושא קווי הנייעס- שירותי פרימיום ולהותיר את המצב על כנו

'קווי הנייעס' יצאו מסכנת הסגירה שריחפה
טלפון כשר צילום: פלאש 90

קווי הנייעס החרדיים יצאו מסכנת סגירה, לאחר שמשרד התקשורת החליט למשוך את השימוע שתוכנן לקראת רגולציה חדשה על הענף, ואיפשר את שימור המצב הקיים והמשך הפעילות.

כזכור, בלחץ גורמים מסחריים בחלק מחברות הסלולר, הודיע משרד התקשורת כי בכוונתו לשנות את המצב החוקי ולנתק את כל קווי המידע הטלפוני לאלתר, משום שלדעתו הציבור המתקשר לקווים עושה בהם שימוש מופרז ולא רציונאלי.

בחברות קווי המידע הטלפוניים וקווי הנייעס החרדים הדגישו, כי כל הפעילות שלהם הינה על פי חוק ובשיתוף פעולה עם חברות הטלפון הגדולות במשק כמו: פרטנר והוט. כמו כן, רוב חברות הסלולאר מאפשרות אלפי דקות שיחה במחיר החבילה, וכי הטענות על שימוש מופרז ולא רציונאלי של המשתמשים, שהם ברובם חרדים, אינן נכונות ולא הוגנת כלפי מאות אלפי צרכנים.

היום החליט משרד התקשורת כי לאחר בחינת כלל ההתייחסויות שהתקבלו בשימועים, וניתוח המידע שהתקבל במסגרת דרישות המידע, הגיע משרד התקשורת למסקנה כי לחלופות אשר נבחנו במסגרת השימועים השלכות אשר עשויות להיות כבדות משקל בנוגע לקבוצות מסוימות בחברה הישראלית אשר עושות שימוש בשירות פרימיום, ומאידך היקף הקווים היוזמים שיחות מעבר למגבלת ה"שימוש הסביר" הקבועה בהסכמים של המפעילים, וסך דקות השיחה החורגות המבוצעות על ידם, מסתכמות באחוזים בודדים מסך הקווים והדקות בכל מפעיל.
 
מאחר ומגבלת "השימוש הסביר" ותעריף דקת החריגה (אשר לעיתים קרובות גבוה ביותר מפי 10 מתעריף הקש"ג הנייח) נקבעים על ידי המפעילים באופן אינדיווידואלי, הם ניתנים לשינוי ועדכון על ידם באופן יזום ודינאמי כך שיהיו מותאמים לשימושים ולתנועה הנצפית והנחזית.
 
לפיכך, סבור המשרד כי למפעילים עומדים כלים שונים באמצעותם הם יכולים להתמודד עם תופעת השימוש החריג בשירות הפרימיום החוץ רשתי, ובכלל כך, שינוי מכסת ה"שימוש הסביר", אופן תמחור דקת החריגה וכן שיווק חבילות בעלות מאפיינים שונים הפונות לקהלים שונים. יתרה מכך, לא מן הנמנע כי מגבלות אלה משקפות כבר היום את השימושים הקיימים.
 
נוכח האמור לעיל, החליט המשרד להותיר את אסדרת שירות הפרימיום הקיימת על כנה ולא לשנותה כפי שנשקל בשימועים.

קווי הנייעס משרד התקשורת שימוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד