י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רוב ממליצים לנתניהו

נשיא המדינה זימן את נתניהו וגנץ לפגישה משותפת; שניהם אישרו

אחרי סבב פגישות אינטנסיביות שנערכו ביומיים האחרונים בבית נשיא המדינה, כאשר ראשי הסיעות עולים בזה אחר זה לביתו וממליצים על מועמדם לראשות הממשלה - לנתניהו יתרון של ממליץ אחד • נשיא המדינה זימן אליו את ראשי שתי הסיעות הגדולות להתייעצות הערב בביתו 

נשיא המדינה זימן את נתניהו וגנץ לפגישה משותפת; שניהם אישרו
לחיצת ידיים משולשת; גנץ, ריבלין, נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתום סבב ההתייעצויות, ולאחר שכצפוי אף אחד מהמועמדים לא הצליח להשיג הרוב הדרוש של 61 ממליצים כדי להרכיב ממשלה, נתניהו הצליח להשיג רוב של 55 ממליצים על 54 בלבד שהמליצו על בני גנץ ונשיא המדינה זימן את שני ראשי המפלגות הגדולות לישיבה משותפת.

בתום ההמלצות, זימנו בשעה האחרונה מלשכת נשיא המדינה את ראשי הסיעות הגדולות - יו"ר סיעת כחול לבן בני גנץ, ויו"ר סיעת הליכוד ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישה משותפת הערב (שני) בבית הנשיא.

מלשכת ראש הממשלה מיהרו להודיע כי הוא אישר את השתתפותו בפגישה הערב שתתקיים סמוך לשעה 20:00, אז ינסה נשיא המדינה ללחוץ על השניים להקים ממשלת אחדות כדי למנוע בחירות שלישיות בשנה.

כך גם מלשכתו של בני גנץ אישרו ללשכת נשיא המדינה את השתתפותו בפגישה עם ראש הממשלה נתניהו הערב. 

כזכור, ביומיים האחרונים קיבל נשיא המדינה ראובן ריבלין את נציגי הסיעות הממליצות, כאשר סיעות 'כחול לבן', 'העבודה', ו'המחנה הדמוקרטי' תמכו בבני גנץ.

מנגד, סיעות 'הליכוד', ש״ס, 'יהודה התורה' ו'ימינה', תמכו בליכוד, כאשר עשרה מחברי הרשימה המשותפת תמכו באופן תקדימי בבני גנץ ואילו שלושת חברי בל״ד כמו גם שמונת חברי 'ישראל ביתנו' לא הביעו תמיכה במי מהמועמדים.

הנשיא ראובן ריבלין ראובן ריבלין בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד