ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

3 מתכונים שכיף לאכול בסוכה

תקופת החגים כבר כאן ועכשיו הרגע המתאים להתכונן עם מצרכים, הוראות והנחיות למתכונים שכיף לאכול בסוכה • הנה 3 מהם

3 מתכונים שכיף לאכול בסוכה
מתכונים שכיף לאכול בסוכה צילום: pexels

אחת הדרכים הכי מהנות לעבור את חודש תשרי בשלום היא להתאים את המאכלים למאפיינים של כל חג. קבלו למשל 3 מתכונים לסוכות שאותם הכי כיף לאכול בחג ואת ההוראות שצריך להכיר כדי להכין אותם:

  1. עוף עם אתרוגים

מבין המתכונים לסוכות, עוף עם אתרוגים הוא אחד המעולים. המרכיבים עבור המנה העיקרית והקלאסית של עוף עם אתרוגים הם עוף שלם נקי, אתרוג, 1 ק"ג מלח בישול, אבקת שום ו-1 כף שמן.

קודם מרפדים תבנית בנייר כסף ואז מפזרים מלח מסביב לדפנות ובמרכז, כדי ליצוק אותו. לאחר מכן מכניסים את האתרוג לחלל שנוצר בעוף, מורחים אותו באבקת שום ומניחים את העוף עם הפנים למטה על רשת אפייה שמונחת מעל התבנית – בלי שהעוף ייגע במלח. לבסוף, אופים בחום של 180 מעלות כשעתיים ומוציאים לאחר השחמה.

  1. פסטה עגבניות וזוקיני

פסטה מתאימה לכל חג ובעיקר לסוכות. בשביל מתכון משפחתי טעים ומקורי, אתם צריכים 500 גרם פוזילי, 3 זוקיני, 20 עגבניות שרי אדומות, בזיליקום, פטרוזיליה, שמן זית ושיני שום.

בשלב הראשון פורסים את הזוקיני, מערבבים עם מלח ומניחים בצד לרבע שעה. בשלב השני שוטפים את הזוקיני ומייבשים אותו. בזמן שהזוקיני ממתין, עוברים לחתוך את עגבניות השרי לחצאים ומחממים במחבת שמן זית.

מוסיפים שום כתוש ומטגנים. מוסיפים גם את עלי הבזיליקום והפטרוזיליה, מערבבים הכל על האש לכמה שניות ומכניסים את עגבניות השרי. במקביל, מכינים את הפסטה לפי ההוראות שיש על האריזה ובתוך סיר נפרד.

בסוף מעבירים את הפסטה לקערת הגשה, שופכים מעל את הרוטב ומערבבים עם הזוקיני.

  1. עוגת גבינה ושוקולד

המצרכים לבסיס של העוגה הם 75 שוקולד מריר קצוץ, 150 גרם חמאה, 1 ביצה, 1 חלמון, 180 גרם סוכר, חצי כוס קמח מנופה, כפית אבקת אפייה ו-50 גרם אגוזי מלך קצוצים. למלית הגבינה תצטרכו 2 מיכלים גבינה לבנה 5%, מיכל שמנת חמוצה, 1 ביצה, 150 גרם סוכר, חצי שקית סוכר וניל ו-50 גרם אינסטנט פודינג. לבסוף, עבור ציפוי השוקולד תצטרכו חצי מיכל שמנת מתוקה, 50 גרם שוקולד חלב ו-50 גרם שוקולד מריר.

מחממים תנור ל-160 מעלות ומכינים בסיס לעוגה על ידי המסת שוקולד וחמאה בקערה וערבוב לתערובת אחידה. מקציפים ביצה, חלמון וסוכר, מנמיכים את מהירות המיקסר ומוסיפים בהדרגה את תערובת השוקולד. מערבלים, מוסיפים קמח, אבקת אפייה ואגוזי מלך. יוצאים את הבלילה לתבנית ואופים 30 דקות.

את מלית הגבינה מכינים בערבוב כל החומרים לתערובת ויציקה על בסיס העוגה. אופים 20 דקות, מנמיכים ל-120 מעלות ואופים עוד חצי שעה. מצננים ומכינים את הציפוי באמצעות הרתחה בקערה של שני סוגי השוקולד ושמנת מתוקה.

מתכונים חג סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד