י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מעשה חמור והטרדה

הניצב בדימוס הורשע במרמה והפרת אמונים

ניצב בדימוס ניסו שחם, הורשע היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעבירות של מרמה והפרת אמונים, מעשה חמור והטרדה • "השחית בהתנהלותו את מקום עבודתו ופגע קשות במחויבותו לאכיפת החוק"

הניצב בדימוס הורשע במרמה והפרת אמונים
ניסו שחם צילום: Miriam Alster/Flash90

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את ערעור המדינה והרשיע את ניצב בדימוס ניסו שחם בעבירות של מרמה והפרת אמונים, מעשה חמור והטרדה.

כזכור, בית משפט השלום הרשיע את ניסו שחם בעבירה של מעשה חמור בלבד בגין מעשיו בפרשה השישית שבכתב האישום, וזיכה אותו מיתר העבירות שיוחסו לו במסגרת שמונה פרשות שונות. המדינה הגישה ערעור על הזיכוי, וניסו שחם מצידו הגיש ערעור על הרשעתו בעבירה אחת של מעשה מגונה.

בית המשפט קבע, כי ניצב בדימוס ניסו שחם השחית בהתנהלותו את מקום עבודתו ופגע קשות במחויבותו לאכיפת החוק ולתקינות האינטרס הציבורי שעליו הוא עצמו היה מופקד.

עו"ד נעמי גרנות, פרקליטות המדינה אמרה כי בית המשפט המחוזי קבל את ערעור המדינה, וקבע קביעה נורמטיבית, לפיה, קצין בכיר - המקיים קשרים אסורים עם שוטרות הכפופות לו, תוך ידיעה שהוא עלול לקבל, קל וחומר תוך קבלת החלטות בענייניהן - מבצע עבירה פלילית של מרמה והפרת אמונים, הפוגעת פגיעה קשה ומהותית באמון הציבור במשטרה, ובמערכת אכיפת החוק כולה.

עוד הוסיפה כי "יש לקוות כי הכרעת הדין בערעור תוטמע אצל מפקדים - בכירים וזוטרים כאחד - כדי למנוע הישנותו של ניצול אסור של תפקידם ומעמדם, ואף תהווה אבן דרך משמעותית במאבק ליצירת סביבת עבודה בטוחה, שיוויונית ומוגנת לשוטרות בפרט ולנשים בכלל".

הערעור הוגש על ידי עורכות הדין נעמי גרנות ונילי פינקלשטיין מפרקליטות המדינה, ונוהל בבית המשפט השלום על ידי עו"ד רונן יצחק, ליאת יונניאן ורות יצחק-שרוני מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה.

ניסו שחם בית המשפט המחוזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד