י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אינו כוס התה שלי" • צפו בראיון

אחמד טיבי ל'בחדרי': "אתמוך מבחוץ בממשלת גנץ - חרדים" • צפו

לאחר שחברי הסיעה הערבית המליצו אמש על גנץ כמועמדם להקמת הממשלה הבאה, מתייצב חבר הכנסת אחמד טיבי לראיון עם 'בחדרי חרדים' ומסביר למה הוא תומך בממשלה צרה עם החרדים • "לא שוכח את הסיוע שלהם בחוק המואזין" • "מבין את תחושת הנרדפות של המגזר החרדי"

אחמד טיבי ל'בחדרי': "אתמוך מבחוץ בממשלת גנץ - חרדים" • צפו
אחמד טיבי צילום: בחדרי חרדים

אחרי שאמש (ראשון) התייצבו בפני הנשיא חברי הרשימה המשותפת ועשו היסטוריה כשהמליצו בפני נשיא המדינה על בני גנץ כמועמדם להקמת הממשלה הבאה, מתראיין חבר הכנסת אחמד טיבי ל'בחדרי חרדים' ומספר על השיקולים שהובילו להחלטה ההיסטורית ומדגיש את הקשר ההדוק שיש לו עם חברי הכנסת החרדים.

טיבי מסביר בראיון ל'בחדרי חרדים' על מאחורי הקלעים ומה שגרם להם לעשות היסטוריה, "האמת היא שהסיבה האמיתית היא שאנחנו רוצים להזיז את נתניהו, לאחר שבמשך שנים האיש הזה הסית נגדנו בצורה גזענית ועשה דה לגיטימציה לחברי הכנסת והאזרחים הערבים".

"הקמפיין האחרון שלנו היה רגוע בהתחלה" מספר טיבי, "ואז הגיע חוק המצלמות. חוק המצלמות היה שעון מעורר לכל יישוב ערבי וראינו עלייה בהשתתפות של המגזר -התמיכה של הציבור בנו כרשימה מאוחדת עזרה והתוצאה של 13 מנדטים היא תוצאה מעולה" אומר חבר הכנסת טיבי ומדגיש, כי "יכולנו להביא יותר".

חבר הכנסת טיבי מונה את ההישג של הערבים בבחירות האחרונות; "בלמנו את האפשרות שנתניהו יקים שוב ממשלת ימין צרה. גנץ אינו כוס התה שלי וההמלצה שלנו היא יותר נגד נתניהו מאשר בעד גנץ, גם בגלל ההצהרות שלו בנוגע לעזה, אם ניכנס להיסטוריה כמי שהפילו את בנימין נתניהו אני אהיה גאה בכך. זה לא מספיק לנו, אבל גם הצבנו דרישות לטובת החברה הערבית בישראל ונעמוד על ישומן".


למרות שלגנץ יש רוב, הוא עדיין לא יכול להקים ממשלה כי הוא צריך או את החרדים שלא מסתדרים עם לפיד, או את ליברמן שאני לא רואה איך הוא ישב אתכם?

"אנחנו לא נהיה חלק מהממשלה ולא חלק מהקואליציה. יש הבדל בין המלצה לבין הצבעה על הקמת ממשלה. אם גנץ יקים ממשלת אחדות נצביע נגדה ולכן אני אומר. להפיל את נתניהו מצד אחד אך לא לממשלת אחדות מצד שני".

טיבי מוסיף ומעניק מפתח להקמת ממשלת שמאל - חרדים בתמיכת הסיעה הערבית מחוץ לקואליציה, "שאלו אותי אם כחול לבן ילכו עם עמיר פרץ, מרץ והחרדים, מה תהיה עמדתי? אמרתי שזה סיפור אחר ממשלת אחדות, אין את ליברמן, זה שווה דיון ודיאלוג וזה דומה למצב שהיה בשנות ה-90".

חברי הרשימה המשותפת אצל הנשיא. יונתן זינדל - פלאש90

טיבי מתייחס לחרם החרדי על יאיר לפיד מה שימנע הקמת ממשלת שמאל - חרדים ואומר, כי "אין ספק שיש דם רע ואני ער למה חושבים ומרגישים בציבור החרדי וגם הצד השני וזה מחסום גם נפשי וגם פוליטי ולדעתי מחסום נפשי גדול מהמחסום הפוליטי".

"השאלה" מסביר טיבי, "אם אחד מהצדדים יצליח לשים את התחושות בצד. אני מבין את תחושת הנרדפות של המגזר החרדי" לדבריו "אין קבוצה שהיא טלית שכולה תכלת ולדעתי צריך לבטל את הדעות הקדומות".

טיבי מצהיר כי הדיל בינו לבין הסיעות החרדיות יימשך גם בקדנציה הבאה, "אני הייתי חבר ועדת הכספים וגפני היה יו"ר הועדה והיה בנינו שת"פ מעולה. הקשרים בנינו עוד לפני. אני מעריך מאוד את חברי הכנסת גפני וליצמן. אזכיר את חוק המואזין שבגלל השת"פ איתם הצלחנו להשים את החוק הזה בצד ולקבור את החוק. אני מעוניין לשמור על קשר טוב עם החרדים גם בכנסת הבאה ".

טיבי מסרב להשיב כיצד יפעל במקרה והדחתו של משה גפני מראשות ועדת הכספים תעלה להצבעה ואומר, "אני מעריך מאוד חבר הכנסת גפני, הוא היה יו"ר ועדת כספים מעולה".

אחמד טיבי הרשימה המשותפת חוק המואזין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד