ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בשש עיניים

תיעוד ראשון: נתניהו וגנץ אצל הנשיא ריבלין

בניסיון להניע ממשלת אחדות בין השניים, נועד בשעה זו הנשיא רובי ריבלין עם רשאי המפלגות הגדולות בני גנץ ובנימין נתניהו | ליברמן מאושר: "לשמחתי שתי המפלגות הגדולות הפנימו שצו השעה מחייב הקמת ממשלת אחדות עם רוטציה על ראשות הממשלה" 

תיעוד ראשון: נתניהו וגנץ אצל הנשיא ריבלין
נתניהו וגנץ בבית הנשיא צילום: חיים צח, לע"מ

נשיא המדינה רובי ריבלין נועד הערב עם המועמדים לראשות הממשלה, יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ ויו"ר 'הליכוד', ראש הממשלה בנימין נתניהו, בניסיון לפעול ולהקים ממשלת אחדות בראשותם.

הפגישה שמתקיימת בבית הנשיא בירושלים, נקבעה בשעות הצהריים, לאחר שנשיא המדינה סיים את סבב ההתייעצויות עם נציגי המפלגות שנבחרו לכנסת ה-22, כשכל אחד מהמועמדים לא הצליח לגייס רוב של 61 ממליצים.

על פי הדיווחים, נשיא המדינה צפוי להעניק לגנץ ונתניהו שבוע ימים כדי לפעול ולהגיע להסדר ביניהם להקמת ממשלת אחדות, שעד אז הוא ימתין עם העברת המנדט, במקרה ולא יגיעו להבנות, נשיא המדינה יטיל את המנדט על אחד מהם לאחר ראש השנה.

מוקדם יותר היום (שני) כתב יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן בדף הפייסבוק שלו, "לשמחתי שתי המפלגות הגדולות הפנימו שצו השעה מחייב הקמת ממשלת אחדות עם רוטציה על ראשות הממשלה. כל הויכוח כרגע נסוב סביב השאלה מי יכהן כראש ממשלה ראשון ומי שני. אני מקווה שהנשיא ריבלין יצליח לגשר בין הצדדים ותתקבל החלטה בסוגיה".

את ראש הממשלה ילוו בפגישה, השרים יריב לוין וזאב אלקין כחברי צוות המו"מ של בלוק הימין הלאומי, יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ צפוי להגיע לבדו למפגש, כששותפו הפוליטי יאיר לפיד נופש בימים אלה בפריז בירת צרפת.

כמו כן, נשיא המדינה צפוי להניח פתרון בפני השניים על תפקיד הרוטציה, כאשר יציע להם כי חוק יסוד הממשלה ישונה, כך שיהיה ניתן להפיל ממשלה רק ברוב של 80 חברי כנסת ולא ברוב רגיל של 61 חברי כנסת.

בשלב מסוים יצא הנשיא מהחדר והותיר את השניים לשיחה בארבע עיניים במשך שנמשכה כשעה, בסופה נקרא הנשיא שוב אל החדר.

רובי ריבלין בנימין נתניהו בני גנץ בחירות 2019 ממשלת אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד