י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מראשון לציון לירושלים • צפו

בית ישראל על גלגלים: "הינוקא" הגיע לשיעור

הגאון בעל הזיכרון הנדיר הצדיק הרב שלמה יהודה מהעיר ראשון לציון הגיע לירושלים וכבש את שכונת בית ישראל הירושלמית בשיעורו ובניגון בפסנתר לאחר השיעור • 'בחדרי חרדים' עם כל מה שתרצו לדעת על הגאון הפלאי שהחל להתפרסם באחרונה יותר ויותר

בית ישראל על גלגלים: "הינוקא" הגיע לשיעור
הינוקא הגאון הרב שלמה יהודה צילום: שלומי טריכטר

הגאון הפלאי הצדיק הרב שלמה יהודה שליט"א המכונה "הינוקא", אברך בגיל ה-30 לחייו שמקום מושבו בעיר ראשון לציון, הידוע כבקי בכל התורה כולה בעל פה, והחל למסור שיעורים מעמיקים ומופלאים כבר מילדתו, החל לאחרונה לצאת מגבולות בית מדרשו ולמסור שיעורים ברחבי הארץ.

אתמול (שני) הגיע הינוקא לירושלים לשכונת בית ישראל, לבית המדרש של חסידות פינסק-קרלין, שם מסר שיעור בהשתתפות אלפים שגדשו את כל בית המדרש. באולמות סמוכים הוצבו מסכים וכל השכונה הייתה על גלגלים. קודם לשיעור נכנס לביקור אצל הרבי.

הגאון הרב שלמה יהודה, מדהים את כל הנוכחים וביניהם תלמידי חכמים עצומים בשיעוריו אותם הוא מתחיל בסיפורי צדיקים ואז שואל את הקהל על איזה נושא רוצים שיהיה השיעור - וכך, מבלי להכין את השיעור קודם, הרב מצטט בעל פה מאות מקורות מכל התורה כולה, תנ"ך ש"ס פוסקים מדרשים זוהר ומכל ספרי גדולי וצדיקי כל הדורות.

הינוקא מסתגר בביתו במהלך השבוע ומקדיש את כל זמנו ללימוד התורה במשך כל שעות היממה, אחת לכמה שבועות יוצא למסור שיעור ולאחריו לקבל קהל לברכה כשמאות סיפורי מופתים על טבעיים ידועים מברכותיו.
הינוקא חיבר את סדרת הספרים שו"ת דעת שלמה, כרם שלמה, דברי שלמה, דברות שלמה, תפלה לשלמה, דגל מחנה יהודה, מרום עינכם ועוד. 

רבנים גדולים המגיעים לשיעוריו של הינוקא ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' מגדירים את הינוקא כענק שבענקים, כתופעה על טבעית שלא ראו מעולם, וכיחיד בדורו ששולט בכל חלקי ומקצועות התורה בעל פה ממש, בעיון מבהיל, בהבנה אמיתית ונקיה, ובזיכרון נדיר שמדהים כל שומע. 

לאחר השיעור שאליו הגיעו עשרות רבנים חשובים ומוכרים, ביניהם הגרמ"מ קארפ, הגאון הרב יצחק כהן, הגאון הרב שלמה בוסו ועוד, חילק הינוקא תפוח בדבש כשמאות אנשים המתינו בתור לקבל את ברכתו.

הצלם שלומי טריכטר תיעד ומגיש גלריה ווידאו 

הרב שלמה יהודה הינוקא פינסק קרלין שכונת בית ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!