י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בשידור חי • האזינו

המתיחה שהסגירה המגעים בין נתניה לערבים

המתיחה שהסגירה: אמש ברדיו "קול חי" הזדהה השדרן החרדי הוותיק מנחם טוקר כ"עוזרו של ראש הממשלה נתניהו" והעלה לשידור את חה"כ עבד אל חכים חאג' יחיא תוך שהפנה אותו ל"ראש הממשלה" - החקיין יהודה שוקרון • האזינו • וגם: תגובתו של חבר הכנסת מיקי זוהר

המתיחה שהסגירה המגעים בין נתניה לערבים
נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המתיחה החרדית שהסגירה: אמש (שני) בתכנית 'זמן אוויר' ברדיו "קול חי", הזדהה השדרן החרדי מנחם טוקר כ"עוזרו של ראש הממשלה נתניהו" והעלה לשידור את חה"כ עבד אל חכים חאג' יחיא על רקע האפליה כלפי המגזר הערבי.

לאחר שהציג את עצמו, הפנה טוקר את הח"כ הערבי ל"ראש הממשלה", החקיין החרדי יהודה שוקרון שחיקה את קולו של נתניהו - כאשר לאורך כל השיחה, ח"כ יחיא לא הצליח לזהות שמדובר במתיחה.

בפתח הדברים הבטיח "נתניהו" (שוקרון) לטפל בבעיות המגזר הערבי, "אני רוצה להעניק לכם את כל מה שאתם שצריך - די, הגיע הזמן להפסיק את מה שאני קורא לזה הקיצוניות באפליה הזאת. אני קידמתי כמה חוקים, אם תתן לי את הכוח - הרי משכת את אצבעותייך מההצבעה עבור בני גנץ, נכון?".

חאג' יחיא, שכאמור, היה סבור כי מדובר במתיחה, אמר בתגובה: "כנראה שיש טעות מסוימת. אני חבר כנסת עבד אל חכים חאג' יחיא, אני לא מבל"ד ובכנסת הבאה אני לא אהיה. השפעה יש לי ואת המקום שלי ברע"ם, אבל במידה ויש רצינות - כי ישבנו בזמנו - אם יש משהו רציני אז...".

"נתניהו": יש רצינות מאוד מאוד עמוקה לרגולציה הזאת....

"עוזרו של רה"מ": האם אתה יכול להשפיע על החברים שלך שיעזרו?

הח"כ: תשמע, אני יכול להשפיע אני עדיין לא יצאתי מהתחום אני בלשכה המדינית של המפלגה שלנו ויש לי את הקול שלי שממשיך, אבל עוד לא יצאתי.

"נתניהו": מצוין, מצוין, לכן אני צריך את ההשפעה שלך - אני צריך 3 חברי כנסת נוספים, זה יעזור לי. הנשיא הולך להטיל עליי את הרכבת הממשלה ככל הנראה מה שנקרא, ואני באמת מבקש מכל הלב...

הח"כ: אני אומר אחרי הפגישה - מה הסיכויים של ליברמן גם?

"עוזרו של רה"מ": נכון אדוני מה עם ליברמן באמת?

"נתניהו": אנחנו נראה את כל הקונסטלציה מול ליברמן ואני בכל מקרה מבקש ממך, אנחנו דיברנו על זה רבות וטובות גם כמו שאמרת... ואני באמת מבקש, אני הולך לעשות הכל.

הח"כ: בוא אני אבהיר לך במשהו - [נתן] אשל יוכל לדבר עם מנסור עבאס (יו"ר רע"מ), הוא היה בישיבה עם עבאס וכנראה שאפילו הייתה כימיה ביניהם אפילו יותר מאשר איתי, אנחנו היינו ביחד.

"נתניהו": נעשה הכל לשיפור במגזר הערבי אדוני.

חה"כ חאג' יחיא. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הח"כ: בוא אני אגיד ככה - מבחינתנו אין לנו עדיפות של גנץ על נתניהו, מבחינתנו חשוב לנו האינטרסים של האוכלוסייה שלנו. הגיע הזמן אחרי 71 שנים להשתנות משהו לכן אני חושב עם מנסור עבאס וגם יכול להיות אשל וגם מיקי זוהר, שהיו הרבה שיחות לפני פיזור הכנסת ביחד.

"נתניהו": נכון, נכון.

הח"כ: הדמות הדומיננטית ברע"מ הוא מנסור והוא יקשיב.

"נתניהו": מצוין, מצוין, מה שאתה אומר זה מצוין. תתן לי הבטחה שגם אתה בעצמך עושה שתדלנות - לובי מה שנקרא - לדבר עם מנסור...

הח"כ: אני עוד אדבר איתו אבל אם אתם ממש רציניים ואתם רוצים את זה באמת - הוא הכתובת.

"העוזר": רשמנו, תודה תודה רבה לך.

הח"כ: בבקשה.

חבר הכנסת ומקורבו של ראש הממשלה נתניהו, מיקי זוהר, הגיב לדברים, שבינתיים כבר הספיקו לחולל דיון ער בתקשורת: "אחלה מתיחה, חבל שהם לא האריכו אותה כדי להבין מהח"כ לשעבר עד כמה הם כועסים עלינו על כך שראש הממשלה דחה בתוקף את כל ההצעות שלהם. הכל ידוע, נפגשתי עם נציגיהם לבקשתם, הם העבירו בקשות וכולן נדחו על הסף ע"י ראש הממשלה. הפעם המקרה שונה, הם שיתפו פעולה עם כחול לבן ותמכו בהם להקמת הממשלה".

חאג יחיא יהודה שוקרון מתיחה מנחם טוקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד