י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סוף לשחיתות באומן?

נשיא אוקראינה יעשה סדר בציון ר' נחמן

נשיא אוקראינה היהודי הקים את 'הנציבות נגד השחיתות' לקידום החיים היהודיים והשקעות בינלאומיות, בשנים האחרונות הופכת אומן - מקום מנוחתו של רבי נחמן מברסלב זצ"ל, ליעד מוביל במפה היהודית ימים נוספים לפני חג ראש השנה, עשרות אלפי מבקרים יהודים מרחבי העולם יהיו בעיר

נשיא אוקראינה יעשה סדר בציון ר' נחמן
חברי הפורום צילום: באדיבות המצלם

נשיא אוקראינה היהודי, וולדימיר זלנסקי, הקים ועדה מיוחדת בשיתוף לשכת המסחר היהודית האורתודוכסית בארה"ב, שתטפל בענייני היהודים באומן ולהבטיח סיום פתאומי של כל השחיתות.

בראשות הנציבות עומד טיגרן יגיזריאן, עוזר בכיר לנשיא, שביקר את ראש עיריית אומן בכדי להודיע ​​לו על הנציבות ועל נחישותה לשנות את יחס הממשלה במנהיגים דתיים, ולבעלי עסקים ומבקרים יהודים.

בכנס השתתפו חברי הנציבות, כמו גם מנהיגי הקהילות היהודיות, ואנשי ממשל מרחבי אוקראינה.

המייסד של הנציבות, דובי הוניג, ציין כי הלשכה באומן החלה בשלהי הקיץ לאחר שנודע לשחיתות המשתוללת בעיר, ובמיוחד מניעת השלטון המקומי להקמת בית כנסת ומרכז קהילתי שיכלול 30,000 יהודים. תוכניות לפיתוח המרכז היו קיימות במשך שנים.

עם זאת, כאשר המפתח הרב ישראל אלחדד סירב לדרישות העירייה להעניק שוחד בסך 350,000 $, האדמה הוכרה מחדש כגן ציבורי והוגשו נגד הרב אלחדד אישומים פליליים מזויפים. הלשכה הודיעה גם לשחיתות והטרדות שכוונו למוסדות יהודיים אחרים, כולל בית הכנסת המפורסם של הרב מרמלשטיין, שם העירייה מנעה את השימוש לראש השנה והפחידה את המקומיים לעבוד בה.

כבר בוועידה הודיע ​​יו"ר הנציבות יגיזריאן כי בניית בית הכנסת תימשך. היו"ר, יהודי, ציין כי אתר בית הכנסת נמצא בסמוך לאתר בו נרצחו כ -30,000 יהודים במהלך השואה ויעמוד כמחווה נצחית לנפשם הקדושה. בדיוק בזמן לזרם העצום של מבקרי ראש השנה, עובדות אחרות בשטח כבר השתנו באופן מוחשי.

בית הכנסת של הרב מרמלשטיין הוקם כבר לראש השנה ויש תחושה של אופטימיות ברחבי העיר. מר הוניג הדגיש כי הקמת הנציבות והפסקת השחיתות יעודדו השקעות בינלאומיות שלא היה אפשרי באומן ובאוקראינה בכלל עד היום.

אומן אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד