י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האברכים זועמים

הגענו למבחן ברבנות והודיעו לנו על ביטולו

אברכים שהגיעו הבוקר לבית הרבנות הראשית בירושלים כדי להיבחן בעל פה לרבנות עיר, חזרו כלעומת שבאו. 'בחדרי חרדים' עם הפרטים על השערורייה הגדולה

הגענו למבחן ברבנות והודיעו לנו על ביטולו
פתיחת הזמן בישיבת חב"ד בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

נבחנים ברבנות הראשית שחלקם מתגוררים חוץ לירושלים שהתכוננו ועמלו לבחינה מקיפה על כל שולחן אורח חיים ויורה דעה לכושר לרב עיר, הגיעו היום לבניין הרבנות הראשית לישראל למבחן ונדהמו לגלות שהוועדה התבטלה בלא כל הודעה מוקדמת.

הנבחנים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' מספרים, שרבני הועדה הבוחנת היו כולם בחדר הועדה במועד המבחן ומסיבה שאינה ברורה סרבו לקיים את המבחן.

האברכים הזועמים מספרים כי מבחן זה אין לו מועד ומתקיים לפעמים אחת לשנה שום תירוץ לא יועיל מדוע לא הודיעו לפחות על הביטול אברכים הגיעו מצפת עפולה ואין מבחן.

נבחנים שהגיעו לבחינה ברבנות וחזרו ללא שנבחנו אמרו ל'בחדרי חרדים', "לאחר מסע ארוך ולאחר מעבר של כל בחינות הרבנות הוזמנו לבחינה האחרון ומסיבות שנמסרו לנו ברגע האחרון הוחלט שלא לקיים את הבחינה, חלקנו הגדול הגיע לבחינה ממרחקים ואף התכוננו לכך רבות וללא סיבה שנמסרה לנו הודיעו לנו שהבחינה לא תתקיים."

"לא יעלה על הדעת" אומרים הנבחנים, "היה עדיף שלא יזמנו אותנו לבחינה מראש בערב החג מאשר להודיע לנו ברגע האחרון שהבחינה לא תתקיים".

מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה, כי הסיבה לביטולה של ועדת הבחינות של מועצת הרבנות הראשית, זאת המעניקה את האישור הסופי לנבחן לכהן כרב עיר הינה החלטה תמוהה של היועץ המשפטי לרבנות הראשית הראל גולדברג שלא לאפשר לרבנים חברי הוועדה לבחון בחינה כללית בנושאי הלכה כפי שהיה מקובל עשרות שנים.

לבחינה ניגש הנבחן לאחר מעבר בהצלחה של 11 בחינות הרבנות בנושאים השונים כדוגמת הלכות שבת, נדה, יורה דעה, ברית מילה כשבסיומו הוא עובר על פי החלטת מועצת הרבנות הראשית מבחן כללי בעל פה.

גורמים ברבנות תקפו את היועץ המשפטי שהעניק גיבוי להחלטה ואמרו: "הוא לא מבחין בין תפקידו כיועץ משפטי לבין סמכות הרבנים חברי מועצת הרבנות הראשית ושם ללעג את החלטות המועצה שקובעות כי יתקיים מבחן נוסף בעל פה". 

את תגובת הרבנות הראשית לא היה ניתן היה להשיג.

הרבנות הראשית מבחנים מבחנים רבנות מבחנים בעל פה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד