ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
גם בקואליציה וגם באופוזיציה

חשיפת 'בחדרי': ההסכם שעשוי להחזיר את יצחק פינדרוס לכנסת

הסכם שנחשף כאן ב'בחדרי חרדים' לפני כמה חודשים עשוי להחזיר את פינדרוס לכנסת - אך לשם כך יצטרך להמתין ולראות לאן פניה של 'יהדות התורה' מועדות; אם לקואליציה או לאופוזיציה • בכל מצב הוא יכהן כחבר כנסת - ההבדל הוא הזמן | מי ישלם בכסאו או מי יאלץ להתפטר

חשיפת 'בחדרי': ההסכם שעשוי להחזיר את יצחק פינדרוס לכנסת
יצחק פינדרוס לצד ישראל אייכלר צילום: יהודה חיים, פלאש 90

לאחר הדרמה הלילית, כאשר יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר הודיע כי הוא מעניק מנדט נוסף לסיעת 'הליכוד' שעלתה ל-32 מנדטים על חשבון סיעת 'יהדות התורה', שירדה ל-7 מנדטים בלבד, 'בחדרי' עם ההסכם שאם יקוים - הרי שפינדרוס ישוב לכנסת.

כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' ערב הבחירות לכנסת ה-21, ב'דגל התורה' וב'אגודת ישראל' חתמו על הסכם משותף, בו הם מתייחסים לאפשרות כי רשימת 'יהדות התורה' תביא מספר מנדטים אי זוגי בבחירות הבאות.

על פי ההסכם, במקרה כזה "יתפטר מהכנסת בחלוף שנתיים ביום כינוס הכנסת, חבר הכנסת האחרון מהמפלגה המשובצת במקומות האי זוגיים", כאשר במקרה הנ"ל יצטרך חבר הכנסת ישראל אייכלר לפרוש מתפקידו בעוד שנתיים לטובת יצחק פינדרוס.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי למרות שעל פי ההסכם הפנימי בין אגודת ישראל לדגל התורה סוכם כי במקרה ויהיו באופוזיציה חבר הכנסת אייכלר ייאלץ לפרוש - הרי שמי שיפרוש בפועל הוא חבר הכנסת יעקב טסלר, נציג חסידות ויז’ניץ, שעל פי הסכם פנימי בתוך אגודת ישראל בין חסידות בעלזא לחסידות ויז’ניץ, הוא פורש בקדנציה זו.

במקרה ש'יהדות התורה' תהיה בקואליציה, אזי סוכם כי במקרה כזה יתפטר סגן השר שימונה - במסגרת החוק הנורבגי, כדי להכניס את הבא בתור ברשימה לכהן כחבר כנסת לאורך כל הקדנציה.

בנוסף, הערכה היא כי החלטה של שופט בית המשפט העליון, יכולה להפוך על החלטת ועדת הבחירות מהלילה, כאשר ההכרעה הסופית תינתן רק בבית המשפט העליון, כשבנוסף השופט מלצר המליץ ליועץ המשפטי לערוך בכמה קלפיות בחירות חוזרות, מה שעלול לשנות את התוצאה.

 

המנדט השמיני ישראל אייכלר רוטציה בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד