י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ההשלכות הכלליות והחרדיות

כך תשפיע תוצאת הבחירות על הרכבתה של הקואליציה הבאה

בעקבות ירידתה של יהדו"ת ל-7, נסגרה אופציה אחת של הרכבת ממשלה בראשות גנץ, אותה העלו ח"כיות בשמאל • בנוסף הכוח החרדי נותר על כנו כפי שהיה בכנסת הקודמת - כך שהקול ה-17 יחסר בוודאי לכמה הצבעות חשובות בקדנציה הקרובה בעיקר אם ימצאו עצמם באופוזיציה

כך תשפיע תוצאת הבחירות על הרכבתה של הקואליציה הבאה
יצחק פינדרוס בתפילה ביום הבחירות צילום: Aharon Krohn/Flash90

לאחר שבדקה ה-90 שונו התוצאות, כך שתנועת 'הליכוד' עלתה במנדט, הדבר צפוי אולי גם להשפיע על מלאכת הרכבת הקואליציה, כאשר אפשרות אחת כבר ירדה מהפרק, אולם לא יחול שינוי ברשימת המומלצים בפני הנשיא.

האופציה הראשונה שכבר ירדה מהפרק, היא אפשרות שהעלו כמה חברי כנסת מהשמאל, בהן הח"כיות סתיו שפיר ותמר זנדברג מ'מהמחנה הדמוקרטי', שהציעו להקים קואליציה בראשות בני גנץ, יחד עם הסיעות החרדיות, 'העבודה' ו'המחנה הדמוקרטי', אולם עם לקיחת המנדט השמיני מ'יהדות התורה', אפשרות זו יורדת מהפרק, שכן כעת הרכב כזה מונה רק 60 מנדטים - מה שלא יאפשר לגנץ להקים ממשלה שכזאת.

בעקבות הקמת הבלוק, שינוי מפת המנדטים בין המפלגות לא אמורה לשנות את המשחק הפוליטי בין הגושים, כך שבמקרה שתקום ממשלת אחדות, האפשרויות יהיו זהות לאלה שהיו קודם שינוי התוצאה.

השלכה נוספת עקב שינוי התוצאות, היא חלוקת התפקידים, כאשר החלוקה מתבצעת לפי חלוקת מנדטים, כאשר בפעם הקודמת המפתח לתפקיד שר היה שלושה מנדטים והפעם הוא אמור להשתנות, כאשר רשימת הדרישות של 'יהדות התורה' תשתנה גם היא לנוכח הירידה במנדטים משמונה לשבעה.

כך גם הכוח החרדי נשאר כפני שהיה בכנסת ה-21 עם 16 מנדטים, למרות עליית סיעת ש"ס לתשעה, כאשר הדבר אמור להשפיע על הצבעות גורליות שבוודאי יעלו במשך הקדנציה הקרובה.

כך או כך, אם ב'יהדות התורה' לא אהבו את הרעיון לקיים בחירות נוספות השנה, ייתכן מאוד שאתמול בלילה הם כבר שינו את עמדתם.

יצחק פינדרוס בני גנץ הרכבת ממשלה בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד