כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
התאונה שצמררה את העולם היהודי

מותם של הזוג המאורס: האישומים נגד הנהגים

כשנה וחצי לאחר מותם הטראגי של זוג מאורס ישראל לוין ואלישבע קפלן מנוחתם עדן, הנהגים האשמים בתאונת השרשרת שהביאה להתנגשות ולהתלקחות רכבם של הזוג, עדיין בהליכים משפטיים, בימים אלה הוגש נגדם כתב אישום והם צפויים לשמוע את גזר דינם בקרוב 

מותם של הזוג המאורס: האישומים נגד הנהגים
מה שנשאר מרכבם של בני הזוג צילום: באדיבות המצלם

אחד משני הנאשמים במותם של הזוג המאורס ישראל לוין ז"ל ואלישבע קפלן ע"ה, נמצא אשם בנהיגה ברשלנות, אך לא הואשם בהריגה.

מהמשטרה נמסר כי ראמל ווטקינס בן ה-35, היה אחראי לשני מקרי המוות בחול המועד פסח תשע"ח, אז חמש מכוניות היו מעורבות בתאונת דרכים מחרידה בכביש המהיר בצפון לורנס, חמישה אנשים נוספים נפצעו קשה בתאונה.

בתאונת השרשרת, נהרגו ישראל לוין ז"ל, בן ה-21, ואלישבע קפלן ע"ה בת ה-20. הזוג עמדו להתחתן בקיץ הקודם. נהגת נוספת, זאקייה סטוארד בת ה-25, מואשמת בנהיגה בשכרות, סטוארד תקבל עונש כבד, בגלל ההיסטוריה האלימה הקודמת שלה.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', החתן ישראל לוין ז"ל וכלתו אלישבע קפלן ע"ה נהרגו בחג הפסח לפני שנה וחצי, לאחר שרכב נהוג בידי שיכור, נכנס בהם בדרך המהירה בקווינס שבניו יורק. מעוצמת הפגיעה, רכבם של החתן והכלה עלה באש והם נלכדו בתוכו מבלי יכולת להיחלץ ממנו. הרכב בער זמן רב עד לבואם של כוחות החילוץ והכיבוי.

בני הזוג נסעו ברכבם ממונסי לכיוון בית ההורים של הכלה שבלונג איילנד, אך הם בוששו מלהגיע. הורי הכלה התקשרו עם בוקר לארגון 'חברים' שבמונסי וסיפרו כי בתם היתה אמורה לחזור בלילה הביתה והיא לא הגיעה, והיא לא עונה להם בטלפון. כך גם החתן לא עונה לטלפון.

מתנדבי הארגון סרקו את המידע אודות תאונות דרכים באזור בו הם נסעו, כך גם המתנדבים והמשטרה עקבו אחר נסיעת הרכב דרך מכשיר איכון המותקן ברכב, וגילו לפי הצלבת הנתיב עם המידע, שהרכב היה מעורב בתאונה בשעה 01:15 לפנות בוקר בקווינס.

המתנדבים התקשרו למשטרה המקומית, ושם התברר להם שאכן התרחשה תאונה קשה ובני הזוג שברכב אינם בחיים. עוד התברר שנהג הרכב שפגע בהם היה שיכור והוא נלקח למעצר.

לגבי הנהגת השנייה זאקייה סטוארד שפגעה ברכב בני הזוג, דיווחנו כעשרה ימים לאחר התאונה, כי השופט מתיו סקיארינו שלח אותה לשיקום לאחר מספר פשעים קודמים שהורשעה בהם. היא לא עמדה בתנאי תוכנית השיקום, והשופט נתן לה הזדמנות נוספת, וגם לאחריה, היא איכזבה ולא עמדה בתנאים, ובכל זאת היא לא נעצרה מחדש, וחודש אחרי ששוחררה, היא גרמה למותם הטראגי של הזוג החרדי בתאונת דרכים מזעזעת.

לאחר המקרה, היכה השופט על חטא ואמר ל'דיילי ניוז', "לא הצלחנו לתת לה את הטיפול שהיא היתה זקוקה" והוסיף, "אני אקח את האשמה על כך שאני נתתי לה יותר מדי הזדמנויות".

ישראל לוין אלישבע קפלן זוג מאורסים נהרגו בתאונה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד