י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"טרגדיה אנושית ומוסרית"

המלך הערבי מקווה שנתניהו יודח מתפקידו

בלבנון מדווחים, כי בפגישה שערך עבדאללה השני - מלך ירדן עם נשיא לבנון, הוא הביע תקווה כי בנימין נתניהו לא יהיה ראש הממשלה הבא בישראל. בנאומו בעצרת האו"ם תקף המלך את מדיניות ישראל: "המשך הכיבוש הישראלי עד כה הוא טרגדיה אנושית ומוסרית"

המלך הערבי מקווה שנתניהו יודח מתפקידו
עבדאללה מלך ירדן צילום: פלאש 90

הערוץ הלבנוני 'LBC' דיווח מפי מקורות דיפלומטיים לבנוניים, שמלך ירדן, עבדאללה השני, הביע תקווה בפגישתו עם נשיא לבנון, מישל עון, בשולי עצרת האו"ם, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יעמוד בראש הממשלה הבאה בישראל.

לא נמסרו פרטים נוספים על תוכן הפגישה שהשתתף בה גם שר החוץ הלבנוני, ג'בראן באסיל. כך דווח בערוץ הטלגרם של 'כאן 11'.

עוד דווח, כי מלך ירדן אמר בנאומו בעצרת האו"ם שעסק רק בסוגיה הפלסטינית, כי פתרון שתי המדינות הוא הפתרון האמיתי היחיד.

עבדאללה תהה בדבריו: "מה החלופה? האם היא מדינה אחת שמוציאה לפועל מדיניות גזענית באמצעות חוקים לא שוויוניים ומתבססת על הכוח ובכך היא בוגדת בערכים החשובים ביותר ששואפים לשלום מצד כל הצדדים?".

המלך עבדאללה הוסיף, כי המדינה האחת היא מתכון לסכסוך מתמשך ולא ליציבות ולשלום. עוד אמר, כי "המשך הכיבוש הישראלי עד כה הוא טרגדיה אנושית ומוסרית".

המלך תהה בנאומו האם לא הגיע הזמן שהעולם יעמוד לצד הזכויות של העם הפלסטיני. מה השיעור שאנחנו מלמדים את הצעירים כשהם רואים כוחות חמושים נכנסים למסגד אל-אקצא, כשהמוסלמים מתפללים יחדיו?".

מלך ירדן הוסיף, כי מתוקף היותו נותן החסות ההאשמית, יש לו חובה מיוחדת להגן על המקומות הקדושים לאסלאם ולנצרות בירושלים, אך על כולם מחויבות מוסרית לשמור על החירויות הדתות ועל זכויות אדם: "על כן בואו נשמור על ירושלים למען שאר האנושות כעיר שמאחדת אותנו וכסמל לשלום.

מלך ירדן לבנון עצרת האום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד