י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אפס הישגים למחבלים

אסירי חמאס הפסיקו את שביתת הרעב

מחבלי החמאס שפתחו בשביתת רעב במחאה על כך ששירות בתי הסוהר, התקין חסמי סלולר, זאת כדי למנוע מהם לתקשר באמצעות פלאפונים שיצליחו אולי להבריח פנימה, אולם הערב הם החליטו להפסיק את השביתה מבלי שהשיגו מאומה | השר ארדן: "הנחיתי שלא לנהל עם המחבלים שום מו"מ"

אסירי חמאס הפסיקו את שביתת הרעב
אסירים בטחוניים בכלא צילום: Hassan Jedi/Flash90

מחבלי חמאס שהכריזו על שביתת רעב לפני כשבועיים, הודיעו הערב (רביעי) כי הם מחליטים להפסיק ולשבות רעב והם שבים לאכול בהחלטה חד צדדית, שהם מבינים שלא היה ולא יהיה שום סיכוי ששב"ס יסיר את חסמי הסלולאר שהותקנו באגפי הביטחוניים. כפי ששב"ס הודיע בעבר - תוכנית התקנת החסמים תורחב לכל אגפי הביטחוניים בכל בארץ.

"סוהרי ולוחמי שב"ס עומדים בחזית הלחימה בטרור תוך סיכון ממשי לחייהם בעבודתם מול האסירים הביטחוניים" אמר גונדר אשר וקנין, מ"מ נציב בתי הסוהר. "הודענו שלא נתקפל בשום תהליך בנושא התקנת החסמים וכך יהיה בהמשך". 

לדבריו, "שב"ס פועל וימשיך לפעול בהתאם לחוק אל מול כל אוכלוסיות האסירים הכלואים במתקניו במקצועיות, בעוצמה ובנחישות. אני לא מציע לאף אחד מהאסירים לבחון את נחישות שב"ס אל מול כל איום בהווה ובעתיד".

במהלך חודש ספטמבר 2019 פתחו מספר אסירים בודדים המשוייכים לחמאס, ללא הנהגה וללא הכוונה, בשביתת רעב תוך הבעת חוסר שביעות רצון מהתקנת החסמים וזאת בניגוד להבנות שהתקבלו בחודש אפריל. כמאה אסירים הצטרפו לשביתת הרעב לאות הבעת הזדהות.

כל מחבל ששבת נשפט בודד והוכנס לצינוק עם מזרן ושמיכה בלבד. על כל הפרת משמעת נוספת שביצעו נקנסו כספית וישלמו את הקנסות גם לאחר סיום שביתת הרעב אותה הם החלו. כאמור, לאחר שבועיים של שביתת רעב חזרו בהם המחבלים והפסיקו את השביתה ללא שום הישג מבחינתם. השביתה נוהלה על ידי שב"ס לאורך כל הדרך ועל פי תוכנית פעולה סדורה.

בשירות בתי הסוהר מדגישים כי שביתת רעב הינה פרי יוזמה של אסירים ובאחריותם הבלעדית וישאו באחריות על כל תוצאותיה. שב"ס נוקט באפס סובלנות כלפי כל ניסיון לתקיפת אנשי סגל וערוך להתמודד ולטפל מול כל איום או תרחיש של הפרת סדר ומשמעת במתקני הכליאה הביטחוניים.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן התייחס אף הוא לכך ואמר "מדיניותי הברורה היא שאסור בשום אופן שלשביתות רעב של מחבלים יהיו הישגים ולכן הנחיתי שלא לנהל עם המחבלים שום מו"מ והמדיניות הזו שוב הוכיחה את עצמה כמו בשביתת הרעב שהוביל ברגותי לפני כשנתיים. חסמי הסלולר יותקנו בכל בתי הכלא הבטחוניים ונמשיך לפעול לדרדור התנאים בהם מוחזקים המחבלים עד למינימום שהדין מחייב".

שביתת רעב אסירים ביטחוניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד