ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אבל בבית המשב"ק

והשבוע: לייבל'ה לא מסכם את שנת תשע"ט

והשבוע, מהדורת סוף שנה תוססת במיוחד: מדוע הנגיד מתרחק מלייבל'ה בבחירות • העיתונאי והעורך הבכיר שתועדו בקבר הבעש"ט • המשב"ק הנודע שאיבד את אמו • את מי ראה לייבל'ה תופס לשיחה ערה את כוכב הזמר ליפא שמעלצר

והשבוע: לייבל'ה לא מסכם את שנת תשע"ט
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

אז מה היה לנו השנה, חתיכת שנה מטורפת שלייבל'ה בחיים לא עבר; ארבע מערכות בחירות, כולל סיבוב שני בירושלים שבכולם הפסיד לייבל'ה ובענק, למרות התערבויות שונות לייבל'ה נשאר בלי מסעדה אחת שלא שילם את חובו (למרות שאיש המספרים גרינצייג גם הפסיד במועד ב'), איך אומר אחד מחבריו הנגידים של לייבל'ה: "בבחירות אני מתרחק ממך אתה רק מפסיד, אתה נותן לי אשליות שזה וזה מנצח, בסוף אני מתעצבן ואין לי כוח לקחת ציפרלקס".

אבל מה זה חשוב כל זה לעומת הטיסות של לייבל'ה שקצת ניחמו אותו. כידוע לייבל'ה סופר את הטיסות והיעדים מראש השנה לראש השנה והשנה מדווח לייבל'ה, כי במסגרת מדיניות השמים הפתוחים וטיסות הלואו קוסט, הספיק לייבל'ה להיות בלא פחות מעשר מדינות שונות, גם אם מדובר בביקור בזק. השנה גם התווסף היעד הנכסף מרוקו לאחר שתיית מיץ תפוזים בשוק בקזלבנקה, הגיע לייבל'ה לתובנה שעדיף להיות בשמים מאשר בבחירות בישראל.

ובמסגרת זו נחדד שוב: קוראים שואלים את לייבל'ה במשך השנה תגיד באמת היית פה ופה כמו שכתבת? לייבל'ה תמיד משיב שלא בכדי לבלבל את האוייב וד"ל.

לייבל'ה לא נוהג את מנהג העיתונים והאתרים לבוא ולסכם השנה, כי הרי מי שמעוניין יכול להיכנס לחיפוש לייבל'ה ולעבור לבד על כל מה שהיה פה בתשע"ט. הסיכום היחיד שלייבל'ה עשה. היה לבקש מאימא שלו שתכין לו שני ראשי דגים, לאחר שבשנה שעברה הראש של הדג שהיה חוסל כבר בלילה הראשון של ראש השנה למגינת ליבו של לייבל'ה ועיניה של הינדל'ה.

ומכאן לשאר דברי החולין שהצטברו על שולחנו של לייבל'ה לקראת יום הדין הממשמש ובא, לא לפני שהמטריל הגדול בתבל - חיים לוינסון, הודיע כי הוא עוזב את הטוויטר עד אחרי החגים, למגינת לב יושבי וצייצני הרשת. לדברי עמיתו אתאלי מ'ידיעות', לוינסון צפוי להישבר, אבל בסך הכללי לייבל'ה שמח שפחות ייכשל בלקרא דברים במוצאי שבת שנכתבו בשבת.  

מי שטסו להתחזק קצת אצל הבעל שם טוב הקדוש זכותו יגן עלינו, הם עורך 'משפחה' יוסי אליטוב וידידו העיתונאי יאיר שרקי, השניים שחיברו יחדיו ספר על הבעל שם טוב הקדוש נצפו מתחמים לאורו של מייסד החסידות. 

גם את רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ וסגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש ראה לייבל'ה. השניים הגיעו לרגל ח"י אלול, הרב רבינוביץ קרא בתורה ודייטש חבש קסקט במלון של הולינס במקום. 

ואילו אבי אבוחצירא - הצמוד של ליברמן, יצא לקניות מוקדם לחג עקב כך שהוא צריך להשתתף בחתונה של הבן יואב, אבי נצפה 'בשפע ברכת השם' בודק חזק את מחלקת הירקות. 

לייבל'ה המשיך לאיצקוביץ וראה את שר החינוך רפי פרץ מברך את הקהל לאחר תפילת ערבית. הרב כנראה ימשיך להיות שר עד אחרי הבחירות השלישיות. 

את סגן ראש עיריית בני ברק שיקי מנדל ראה לייבל'ה סוגר את ימי הבחירות בקניית עיתונים בקיוסק של 'שמילו' הסמוך לשיכון. 

ואת הרל"ש של שיקי - יהודה ברטלר, ראה לייבל'ה לא נח לרגע. הוא נצפה עוקב אחר עבודות בית המדרש החדש של ויז'ניץ לבדוק שהכל מוכן לקראת ראש השנה. 

בעיריית ביתר הצליחו להפתיע את משה גלסנר, ראש העיר מאיר רובינשטיין שלף עוגה מלכותית לכבוד יום ההולדת של המגיש. אלא שלייבל'ה גילה כי מדובר ביום הולדת הלועזי שכן גלסנר כמו לייבל'ה נולדו בחול המועד סוכות ורובינשטיין טען שלא יכל להפתיע בחג. 

לייבל'ה מבשר על בשורה משמחת בפתחה של תש"פ, הצלם האגדי נפתלי לרר רכש רכב חדש ומצלמה חדשה, לדברי מקורבים ללרר, החשבון בנק נשאר ריק. 

מעמד מרגש נערך אצל הסופר חיים ולדר: עוזרו האישי יענקי בן שלמה מטובי העסקנים הצעירים ביהדות הליטאית, חגג סיום מסכת לזכרו של הבן של ולדר - צביקי ז"ל בסיום השתתפו החברים הטובים , לייבל'ה עם תיעוד וידאו מהסיום הנרגש. 

ואפרופו סיומים, השבוע נערכה סעודת ייארצייט לזכרו של אביו של עו"ד משה אוסדיטשר בשילוב סיום שעשה הבן רועי. לייבל'ה כמובן מברך באשרי מי שגדול בתורה ועושה נחת רוח ליוצרו. 

הקלידן והטכנאי הידוע בשמו איציק אלטמן, הפתיע כשעלה לשיר בחתונת גיסו והביא טעם שונה לתעשייה.

וחגיגה גדולה השבוע בארה"ב, לאחר שחיתן את בתו השבוע, בירמ"צ הנגיד יידל מנדל את בנו בבר מצווה שנערכה כמעט כמו חתונה ואליה הגיעו כל המי ומי בארה"ב, לייבל'ה לכד כמה אנשים. 

את ליפא שמלצר ראה לייבל'ה תופס שיחה עם הערשל שרייבר הבעלים של רשת האלקטורניקה B&H במנהטן, מי שהציג לשרייבר את שמלצר, היה הנגיד הצעיר אברמי זופניק. 

בהמשך ראה את הנגידים ליפא פרידמן, שלומי פדר וחיים ליבוביץ סוגרים עסקאות ענק. 

מי שהגיע לבר מצווה, היה הרבי מצאנז קלויזנבורג והנגיד מנדל נישק את ידיו הקדושות של הרבי. 

במנפיס ירושלים ראה לייבל'ה את כוכב הזמר חנן בן ארי שרגע לפני שזוכה בשירים ובמצעדים נצפה סועד את ליבו.

 

ומי שהגיע לארץ היה הצלם שלומי קרויס המכונה 'ארי ק.' שצילם את הגאב"ד הרב וייס עם תפוחים ודבש וגרם לסערה גדולה כשאחד המגזינים גנב את התמונות, ארי ק. זכה לברכה חמה ונלהבת לאחר שהוריד את ראשו, הגאב"ד הבטיח זיווג בקרוב. 

גם העסקן של מאה שערים מענדי צימעט שארגן את הביקור של התפוחים והדבש ל'בית לפליטות' הוריד אף הוא את ראשו לברכה והצלחה. 

כל האוז אנד אוז והבראנז'ה המוזיקלית, הגיעו לאחל מזל טוב בברית לרך הנולד של המאסטרו והמנצח העל גרשון פריישטט. לייבל'ה יואלי דוידוביץ ופנחס ביכלר (מקהלת מלכות) דוד פדידה (fdd הפקות).

בשמחת הברית נצפתה מאחורי הקלעים הח"כית החרדית עומר ינקלביץ יחד עם אבי מלכא - הפקות טועמת מנות.

מזל טוב לסגן שר החינוך ר' מאיר פרוש, לרגל אירוסי בנו הבחור החשוב פנחס אליעזר מבחירי ישיבת שערי תורה, עם בת ר' יחזקאל בנדיקט מלונדון.

מזל טוב להרה"ח ר' מרדכי גרליץ משב"ק אדמו"רי בית נדבורנה, לרגל שמחת אירוסי בנו לוי יצחק סמנכ"ל חברת הפקות 'אפקט' שמחת הווארט נערכה בבית הרבי מנדבורנה. 

לאחר השמחה, לבשה קרית נדבורנה חג, הברנז'ה הגיעו לאחל מזל טוב המנצח פינחס ביכלר והזמרים מיכאל ווינברגר, יואלי דוידוביץ', נטע שפריי, מושי שפריי והמנהל החנות דודי שפריי הגיעו לאחל מזל טוב בשעות הקטנות של הלילה. 

מזל טוב לר' דוד מרגלי יו"ר הוועד העולמי מאקאווא, לרגל הולדת הנכדה הראשונה בשעה טובה, בן לבנו שלמה בן ציון מרגלי מביתר עילית להולדת הבת, חתן האדמו"ר מסטראזניץ - ביתר הקידוש יתקיים בשבת הקרובה.

ברכת מזל טוב להרה"ח ר' יוקל ווייס - משב"ק האדמו"ר מויז'ניץ ממרכז החסידות, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו ישראל שנערכה בשעה טובה.

מזל טוב לאיש התקשורת דודי שוומנפלד מרדיו 'קול ברמה', לרגל הולדת הנכד בשעה טובה, בן בכור לבנו זאבי שוומנפלד.

מזל טוב לחזן הוותיק חיים אליעזר הרשטיק, לרגל שמחת הבר מצווה לנכדו, בן לבנו הבעל המנגן שרוליק הרשטיק שנהפך לחסיד בוטושאן באחרונה.

ברכת מזל טוב לבחור החשוב יחיאל יעקב וינפלד מבחירי ישיבת 'שערי שמועות' וראש מטה בני הישיבות ב'דגל התורה' ירושלים, לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה.

לסיום לייבל'ה הגיע לנחם את הזמר יואלי קליין על פטירת אביו ז"ל וניחמו בבניין ציון וירושלים. 

וגם צער גדול אפף את חצר חסידות מבקשי ה' על פטירת אמו של המשב"ק דודי וייס, בלוויה עד הקבורה הגיע הרבי הצעיר ללוות את הגבאי בשעה הקשה.  

לייבל'ה רכילות חרדית ראש השנה תש"פ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד