י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"תפסיק להטיל חרמות"

שש שנים לאחר ברית האחים: האח לשעבר זועם על יאיר לפיד

איך שגלגל מסתובב לו; שש שנים אחרי שיצר נפתלי בנט את ברית האחים עם יאיר לפיד, השניים הפרידו כוחות והפכו לאויבים בפוליטיקה. כעת קורא בנט לאח לשעבר לכונן ממשלת אחדות, "מנהיגים אמיתיים מאחדים את העם - לא מפלגים אותו" • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

שש שנים לאחר ברית האחים: האח לשעבר זועם על יאיר לפיד
נפתלי בנט ויאיר לפיד כשרים בממשלה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

ח"כ נפתלי בנט פונה לאח לשעבר יאיר לפיד וניסה לדבר על לבו שיסכים לממשלת אחדות, "יאיר לפיד, תפסיק להטיל חרמות על חלקים בעם וחדל לתקוע מקלות בגלגלי האחדות!".

לדבריו, "מנהיגים אמיתיים מאחדים את העם; לא מפלגים אותו. הציבור כפה על שני הצדדים תיקו שמוביל או לממשלת אחדות רחבה או לבחירות שלישיות (!). גנץ בחר אחדות, וכך מרבית הציבור. זה רגע האמת: שים את ישראל מעל לכל!".

הבוקר הוסיף בנט לתקוף את האח לשעבר וכתב, "יאיר לפיד גורר בכוח את בני גנץ לקפיצה מהצוק לעבר תהום לאומי של מערכת בחירות שלישית בתוך שנה".

"פשרת האחדות של הנשיא ריבלין הפתיעה ביצירתיות שלה ובשכל הישר שבה", טוען בנט.

"נתניהו אמר כן. גנץ רוצה כן. הציבור מתפלל כן. לפיד צעק לא. גנץ, תן פקודה". כך נפתלי בנט בטוויטר.

דבריו של בנט באו לאחר הציוץ של יאיר לפיד, בו כתב באופן נחרץ כי "בני גנץ יהיה ראש ממשלה וביבי ילך לטפל בתיקיו הפליליים. הניסיונות השקופים של הליכוד לסכסך לא מרשימים אף אחד אצלנו".

אפשר להבין את התנגדותו של יאיר לפיד, שחושש על כסאו, באם נתניהו וגנץ יחלקו את כס ראש הממשלה, אזי הרוטציה עליה חתם עם בני גנץ לא תתממש וחלומו להיות יום אחד ראש ממשלה בישראל, הולך ומתרחק ממנו.

נזכיר, כי בעבר היו השניים אחים בלב ונפש. היה זה יממה לאחר הבחירות לכנסת ה-19 בשנת 2013, יו"ר 'הבית  היהודי' דאז נפתלי בנט שהביא למפלגתו הישג מרשים בדמות 12 מנדטים וחשש שנתניהו ישאיר אותו בחוץ, בשל היחסים העכורים בניהם מאז עזב את לשכתו יחד עם איילת שקד, הלך וכרת 'ברית אחים' יחד עם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, גם הוא היה אז כוכב חדש בפוליטיקה עם 19 מנדטים. לנתניהו לא נותרה ברירה והוא נאלץ לבלוע את השניים אל תוך ממשלתו ולהותיר את החרדים באופוזיציה.

מאז עבר חתול שחור בין בנט ללפיד וכיום מפלגתו של לפיד שהתרחבה עם שותפים חדשים מחרימה את מפלגת 'ימינה' - בתוכה נמצא נפתלי בנט במקום 4 ולא מעוניינת בהכנסתה לממשלה.

נפתלי בנט יאיר לפיד בחירות 2019 ברית אחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד