ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

היעדים האולטימטיביים לחופשה קצרה בחו"ל

מחפשים חופשה קצרה בחו"ל וחשוב לכם שהאוכל יהיה כשר? היום יש יותר ויותר פתרונות בחו"ל שמאפשרים למטיילים שומרי הכשרות ליהנות מטיולים ביעדים שונים בעולם

היעדים האולטימטיביים לחופשה קצרה בחו"ל
פראג צילום: pexels

מחפשים חופשה קצרה בחו"ל וחשוב לכם שהאוכל יהיה כשר? היום יש יותר ויותר פתרונות בחו"ל שמאפשרים למטיילים שומרי הכשרות ליהנות מטיולים ביעדים שונים בעולם. מקומות רבים מצליחים לשדרג את חווית החופשה כשהם מספקים את כל הנוחות למטייל הדתי או המסורתי, כמו: ארוחה כשרה, מקום ראוי לתפילה וכדומה. אך עם זאת, האתגר שעומד בפני כל מטייל שומר כשרות, הוא להצליח למצוא את היעדים ולבנות לעצמו את הטיול האולטימטיבי. במאמר לפניכם נציע מספר מקומות שיאפשרו לכם גיחה לחופשה קצרה וכשרה  בחו"ל.

פראג

נהר הוולטבה, הכיכרות היפות, המבנים המפוארים בסגנון אדריכלי גותי ובארוק, מצודת פראג וכיכר העיר העתיקה שבה ניצב השעון האסטרונומי הידוע. כל אלה ועוד, הופכים את פראג לאחת הערים היפות ביותר באירופה. לא בכדי התייר הישראלי מבקש לחזור אליה שוב ושוב, גם בשל יופייה הייחודי וגם כי היא מאפשרת חופשה כשרה עם כל התנאים הנוחים, גם עבור הנופש הדתי.

ישנם מספר מלונות כשרים בפראג, אחד המלונות הידועים הוא מלון KING DAVID - מלון מפואר במיוחד בעל חמישה כוכבים ובו מובטחת לכם חופשה כשרה ואידיאלית גם אם מדובר בגיחה קצרה לסוף שבוע. מלבד התעודות הכשרות שכוללות תעודת כשרות גלאט כשר, המלון יעניק לכל אורח שומר שבת מפתח שבת עבור החדר בו הוא שוהה, כמו כן, בית כנסת שפתוח במתחם המלון או שתוכלו ללכת להתפלל באחד מבית הכנסת שנמצאים ברובע היהודי המרתק. בפראג תמצאו גם את בית הקברות העתיק בו קבור גם המהר"ל המפורסם – יוצרו של הגולם. ואם תרצו להתפנק במעט קניות תוכלו ליהנות ממרכזי קניות רבים במחירים נוחים, המפורסם שבהם הוא - הפלאדיום ששוכן בכיכר הרפובליקה לצד שדרת וואצלאב.

ורשה  

ורשה נחשבת ליעד תיירותי תוסס. ישראלים רבים מעדיפים לרכוש כרטיס טיסה לוורשה גם בשל המחיר האטרקטיבי וגם כי ורשה מציעה מגוון רחב של אטרקציות לתייר הישראלי וגם לשומרי הכשרות שבניהם. בוורשה תיהנו מסיור בעיר העתיקה והציורית שהוכרה כאתר מורשת עולמי, תוכלו לבקר בארמון המלכותי, בכיכר השוק העתיקה, במדרגות האבן ועוד.

מבין כל אתריה נמנים גם אתרים עם זיקה להיסטוריה היהודית כמו: בית יאנוש קורצאק, המוזיאון ההיסטורי של יהדות פולין, מסלול הגבורה וחומת הגטו, בית הכנסת נוזי'ק ועוד. ורשה גם ידועה במרכזי הקניות המפוארים שמציעים מוצרים ופריטים רבים במחירים מוזלים במיוחד.

כל מטייל שומר כשרות יכול למצוא בוורשה מלון כשר, מסעדות ומאפיות ששומרות על כשרות שיעניקו לו את כל תנאים האידיאליים לחופשה בחו"ל. אחת מהמסעדות המהוללות עונה לשם - Bekef, מסעדה שיש עליה המלצות רבות ממבקרים דתיים ונחשבת עליה לרגל לכל מי שמחפש אוכל כשר בוורשה. מסעדה נוספת שמגישה דגים ומנות בשר כשרות, נמצאת בסמוך לבית כנסת ועונה לשם -Kosher Delight.

 וינה  

וינה מציעה מגוון של אתרי תיירות, חוויות תרבותיות ומרכזי בילוי שוקקים. כמו כן, טיול בוינה יאפשר לקהל יהודי שומר המסורת, ביקור במספר מרכזים מרתקים שמספרים על חייהם של היהודים באוסטריה לאורך השנים, ביניהם כיכר היהודים ובית הכנסת (Stadttempel) הרשמי של הקהילה היהודית בווינה. בית הכנסת מרהיב ביופיו. במקום גם הוקדשו פינות מיוחדות לזכרם של קורבנות השואה וחללי מערכות ישראל.  מומלץ גם לבקר במוזיאון היהודי שמספר על חיי היהודים באוסטריה כבר מתקופת ימי הביניים, המוזיאון מכיל אוספים של כלים ופריטים עתיקים, יש בו תערוכות מתחלפות בנושאים יהודיים, ארכיון וספריה יהודית עם עשרות אלפי ספרים עוד מהמאה ה-16. בוינה תוכלו למצוא גם מספר מלונות כשרים, המומלץ מבניהם הוא מלון סקאי (SKY), הוא שוכן ברחוב טבור שטראסה, שם גם תוכלו גם למצוא מסעדות כשרות, מכולת עם מוצרים כשרים וגם את בית חב"ד.

אגם גארדה      

 אחד היעדים שמטיילים רבים נוהרים אליו הוא אגם גראדה שנמצא בצפון איטליה. סביב האגם פרושות להן עיירות רבות ציוריות, מסלולי טיולי טבע עם נוף מהפנט, נקודות תצפית ופארקים רבים. תיירים שומרי המסורת והדת ימצאו גם בטיול לצפון איטליה מספר מלונות ומסעדות כשרים בסביבותיו של האגם אשר יעניקו להם את התנאים הנוחים לחופשה אולטימטיבית. ממש בסמוך לאגם גראדה, ליד העיירה שעונה לשם "סירמיונה", פועל מלון כשר שיש בו מסעדות משובחות כשרות. כמו כן, תוכלו למצוא במלון גם בית כנסת במידה ונסעתם לחופשת חג או נסיעה קצרה לסופ"ש.

חו"ל פראג נופש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד