י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"תתנו להם לפרק את הליכוד?"

נתניהו הרים כוסית ואמר, "בני, עכשיו הכדור בידיים שלך" • צפו

"קום, עשה מעשה, גלה מנהיגות - בוא לאחדות!", כך קורא הערב נתניהו לגנץ באירוע הרמת כוסית של 'הליכוד', כמו כן הבהיר, "השותפות בינינו לבין השותפים שלנו איתנה כתמיד", כשהוא מתכוון למפלגות החרדיות ול'ימינה' • ב'כחול לבן' מתבצרים: "אזרחי ישראל לא קונים את הבלוף"

נתניהו הרים כוסית ואמר, "בני, עכשיו הכדור בידיים שלך" • צפו
בנימין נתניהו צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

תנועת 'הליכוד' קיימה הערב (חמישי) אירוע הרמת כוסית בראשות ראש הממשלה ויו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו, שרחם, ח"כים, ראשי ערים וראשי סניפים ברחבי הארץ, זאת לכבוד ראש השנה תש"פ שבפתח.

ראש הממשלה פתח את נאומו ואמר, "יש לנו עם מדהים, ממשלה חזקה, צבא חזק, כנסת תוססת, בית משפט עצמאי וישאר כזה. הדמוקרטיה הישראלית חזקה כמו שאין מקום כזה בכל מקום בעולם. אני גאה במדינה שלנו. אנחנו גאים בכם!".

דבריו המלאים:

ומיד גלש לנושא תוצאות הבחירות ופלונטר מלאכת הרכבת הממשלה שהוטלה עליו, "ציבור הבוחרים החליט שהשנה הזאת תהיה שנה של אחדות. זה לא סוד, שאנחנו רצינו ממשלת ימין. למעלה ממיליון אזרחים הצביעו מחל! אני מודה לכל אחת ואחד מהם. למעלה משני מיליון אזרחים הצביעו תמכו בי כראש ממשלה. זה יותר מכל מועמד אחר. עם כל ההישגים הללו, מותר להגיד את האמת, זה לא מספיק להרכיב ממשלה. מנגד, גם לצד השני אין ממשלה. גם הוא לא קיבל את מה שהוא רצה. לכן האפשרות היחידה היא ממשלת אחדות רחבה - מה שהנשיא קרא לעשייתה אתמול".

כאן עבר נתניהו למתקפה כנגד 'כחול לבן' ואמר, "בצד השני יש כל מיני דמיונות. הייתי אומר כל מיני הזיות. בהתחלה הם חשבו שהם יפרקו את השותפות של המחנה הלאומי בינינו לבין השותפים שלנו. זה לא קרה, יש לנו שותפים חזקים, ואחרי שקיבלנו עוד מנדט ברוך השם - זה גם לא יכול לקרות מתמטית. השותפות בינינו לבין השותפים שלנו איתנה כתמיד".

"אז מה, מדמיינים שם בצד השני? מה מדמיינים עכשיו?", שאל נתניהו רטורית והשיב, "עכשיו הם חושבים שהם יצליחו לפרק את הליכוד. אני שואל אתכם - אתם תתנו להם לפרק את הליכוד? אתם תתנו להם להדיח את יושב ראש הליכוד?", "לא" שאג הקהל והריע למנהיג הבלתי מעורער.

"בני גנץ - תשמע טוב את הקולות האלה", פנה יו"ר 'הליכוד' ליו"ר 'כחול לבן', "אני רוצה שתבין משהו על הציבור הזה שיושב כאן ביחד: אנחנו הולכים יחד לא יום-יומיים, אנחנו הולכים יחד באש ובמים!".

"אני אגלה לכם עוד משהו. אנחנו לא רוצים ללכת באש ובמים, אנחנו רוצים ללכת על קרקע בטוחה. אנחנו רוצים ללכת על הקרקע הבטוחה של ממשלה לאומית מאוחדת ורחבה. ישראל בעת הזאת זקוקה לממשלה כזאת כי אנחנו עומדים בפני אתגרים גדולים. קרה פה משהו בשבועות האחרונים. זה מזרח תיכון אחר. קורה פה משהו. איראן מתייצבת נגדנו בכל החזיתות. אני מאוד מעריך את הלחץ הכלכלי שמפעיל ידידינו הנשיא טראמפ על איראן. אבל במזרח התיכון יש רק כוח אחד שמתייצב צבאית נגד איראן וזה אנחנו - מדינת ישראל".

"אנחנו עומדים בפני אתגרים קשים ונצטרך כנראה בקרוב מאוד לקבל החלטות קשות מאוד. היינו בקרייה ולפני כן הייתי במפגש אלופי המטכ"ל והרמטכ"ל. מינינו מפקד גיס צפוני. יעקב בנג'ו. לפני המינוי, לפני כמה שבועות, שאלתי את הרמטכ"ל: אתה מבין את המינוי הזה? אני שמעתי טובות על האיש, אבל אתה מבין את המשמעות בעת הזאת של מינוי מפקד גיס צפוני? הרמטכ"ל אמר לי - אדוני ראש הממשלה, דווקא משום שאני מבין את מלא המשמעות של המינוי הזה, אני מביא את המועמד הזה. לא היה גבול לגאווה ולשמחה של המשפחה. אני הייתי שותף לגאווה אבל לא הייתי שותף לשמחה. כי בליבי יש דאגה ואחריות".

לדבריו, "אני יודע מה צפוי לנו. איך נעמוד בכל האתגרים הללו? בממשלה צרה שיושבת על ראש של סיכה? או בממשלה רחבה שנשענת על שני חלקי העם? בחירות מיותרות שישתקו את המדינה לעוד שישה חודשים או בצעד מהיר ונכון של הרכבת ממשלה רחבה. התשובה ברורה".

"אבל לממשלה כזאת צריך מנהיגות וצריך אחריות. אני גיליתי מנהיגות כזאת. אני ויתרתי ולא מעט. הסכמנו לדון לפני מתווה הנשיא. ועכשיו אני אומר - בני, עכשיו הכדור בידיים שלך. אני יודע שיש לך כל מיני יועצים שמייעצים לך כך ואחרת, אבל לפעמים הדבר הנכון הוא הדבר הפשוט. קום, עשה מעשה, גלה מנהיגות - בוא לאחדות!", כך נתניהו.

ב'כחול לבן' מגיבים לדברי נתניהו ואומרים, "נתניהו לא רוצה אחדות - הוא גורר את המדינה שוב לבחירות מיותרות ועל הדרך מאיים במלחמות. אזרחי ישראל לא קונים את הבלוף - עם סמוטריץ וחבריו לא באים לממשלת אחדות. עם תרגילים ליועמ"ש לא באים לתקן את הממלכתיות".

תנועת הליכוד בני גנץ הרמת כוסית בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד