י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הזורעים בדמעה ברינה יקצרו

הסיום לזכרו של המנוח שהשתתף בשמונה מחזורים של סיום הש"ס

אשרי עין ראתה: מעמד סיום הש"ס לזכרו של הרב צבי קוגל זצ"ל במלאת שנה לפטירתו נערך בקרית ספר על ידי עשרה מילדיו וחתניו. המנוח מגיל 14 זכה להשתתף בשמונה מחזורים של סיום הש"ס

הסיום לזכרו של המנוח שהשתתף בשמונה מחזורים של סיום הש"ס
סיום הש"ס לע"נ הרב צבי קוגל זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

מעמד מרומם נדיר ומיוחד של סיום עשרה ש"ס בבלי וש"ס ירושלמי התקיים באולם נוף עלית במודיעין עילית במלאת שנה לפטירתו בשיבה טובה בשנת ה-צה' לחייו של האי גברא איש יקר באדם מופלג באהבת תורה, אשר עסק בצרכי ציבור באמונה, כיבד את ה' מגרונו, רחים ומוקיר רבנן, הרב צבי ב"ר בצלאל עוזר קוגל זצ"ל, עת התאספו לזכרו מאות צאצאיו אשר חילקו מעת פטירתו לימוד ש"ס בבלי וירושלמי בין צאצאיו הרבים בניו נכדיו וניניו בלע"ה , ואף גייסו אברכים נוספים והכל במטרה כי עד יום היארצייט יוכלו לקיים מעמד נשגב של סיום עשרה ש"ס בבלי, וש"ס ירושלמי.

המנוח השתתף בחייו בשמונה מחזורים של לימוד הדף היומי, כבר בהיותו בגיל 14 עת התגורר בפרדס חנה החל ללמוד דף היומי עם המרא דאתרא הרב צבי יהודה מלצר זצ"ל בנו של הגאון רב איסר זלמן מלצר זצ"ל אשר הגיע להשתתף בפרדס חנה בסיום אותו מחזור של הדף היומי.

ר' צבי זצ"ל שהיה בחייו איש החרד לדבר השם אשר ביסס את תשתית הדת במקום מגוריו עת הייתה שממה רוחנית בתקופת קום המדינה, תחילה במושב הזורעים שם גם נשא את זוגתו מרת יהודית תליט"א בת רב המושב הרב מרדכי שטיין זצ"ל ולאחר מכן בעיר טבריה בה שימש כחבר המועצה הדתית וכך וביתר שאת במשך עשרות שנים בעיר ראשון לציון בה נלחם את מלחמות הקודש גם שם כחבר המועצה הדתית ופעל לצידו וכיד ימינו של רב העיר הרב וולפא  להקים ולבסס את מערכות הערוב הכשרות ושיעורי התורה.

המנוח היה מוקיר רבנן וקבע עיתים לתורה במסירות ובהתמדה עת עבד לפרנסתו כחבר אגד החרדי היחיד באותה העת וזאת בברכתו ובהדרכתו של מרן החזון איש זצ"ל אשר איחל לו שיזכה לקדש שם שמים במסגרת עבודתו, ולאחר מכן כשיצא לגמלאות שקד על תלמודו במשך כשלושים שנה מבוקר עד ערב, משיעור לשיעור ובחברותות.

למנוח עשרה ילדים מהם תלמידי חכמים מופלגים מכותל המזרח של עולם הישיבות, וביודעם כמה כיבד והעריך המנוח את התורה ולומדיה החליטו כי הדבר הראוי והנכון לע"נ ולנחת רוח של אביהם וסבם יהיה כי כל בן וחתן יערוך סיום ש"ס ביום היארצייט, ואכן משפחתו הענפה עמדה במשימה וביום כד אלול (יום פטירת מרן החפץ חיים) התקיים ברוב פאר והדר ארוע סיומי הש"ס כאמור.

המעמד היה אירוע רב רושם בלווי בעלי שירה וניגון אשר שרו משיריו ומנגינותיו של המנוח, ששימש במשך עשרות שנים במקומות מגוריו, כבעל תפילה בימים נוראים ברגש עצום ובנוסח מיוחד.

אשרי עין ראתה מעמד מרומם של חיזוק לימוד התורה בו זכה הנפטר לעילוי נשמה יוצא דופן זה, אשר הינו תוצאה ישירה של מסירות נפשו של הנפטר להקים עולה של תורה ולחנך ילדיו לאהבת תורה וחסד.

סיום הש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד