ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מי היה מאמין

גורם לקיטרוג: הרב במכתב נגד לוקחי עגלות קניה מרשתות

דווקא בעיר החרדית מודיעין עילית, התופעה של לקיחת עגלות סופר נרחבת, כך עולה ממכתבו של רב העיר הגאון רבי מאיר קסלר שמתריע על כך בערב ראש השנה • המכתב המלא בפנים

גורם לקיטרוג: הרב במכתב נגד לוקחי עגלות קניה מרשתות
עגלת סופר צילום: pixabay

תופעת הלקוחות שלוקחים עגלות מרשתות המזון, ללא כוונה להחזירן למקומן לאחר הקנייה, עוררה את זעמו של הגאון רבי מאיר קסלר רבה של העיר מודיעין עילית, שיצא במכתב חריף לקראת ראש השנה לתושבי עירו. 

תחת הכותרת "למען נחדל מעושק ידינו" הלקוחה מתפילת נעילה של יום הכיפורים, כותב הרב קסלר: "נדהמתי לשמוע שהתופעה של לקיחת עגלות קניה מהרשתות היא נרחבת ביותר. ברשת אחת התלוננו על העלמות 100 עגלות בחצי שנה האחרונה וברשת אחרת על 60 עגלות קנייה".

הרב קסלר ממשיך וכותב: "מי היה מאמין שבעיר החרדית ישנם כ"כ הרבה אנשים שעוברים על העוון החמור של גזל בשאט נפש". כותב הרב קסלר במכתב שנתלה ליד רשתות השיווק. 

"איך נבוא ליום הדין ובידינו אשמה חמורה כל כך גורמת לקיטרוג נורא ר"ל, תופעה זו חייבת להפסק לגמרי, וכל מי שלוקח עגלה אי פעם ולא השיבה לחנות חייב לפנות לבעלי החנות ולהשיב את הגזילה והוא רחום יכפר עוון ולא ישחית". סיים הרב קסלר את מכתבו. 

התופעה של לקיחת עגלות סופר קיימת במקומות רבים, לקוחות שאינם מביאים עמם עגלה מביתם או אין ברשותם רכב אומרים לעצמם שאחר כך יחזירו, מה שפעמים רבות נשכח מהם והעגלה נעלמת ולעיתים אף ניזוקה על ידי ילדים שהופכים אותה למשחק. 

המכתב של הגאון רבי מאיר קסלר. צילום: באדיבות המצלם

עגלות קניה מודיעין עילית הרב מאיר קסלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד