כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

פרשיית מנהלי התתי"ם: השופט האריך מעצרם

בדבריו קבע השופט: "אין ספק שישנם תלמידים שרשומים במוסדות המשיב מבלי שהוריהם ידעו" • "החשד הוכח דיו בשלב זה, חלק מפעולות החקירה עשויות להשתבש באם ישוחררו החשודים"

פרשיית מנהלי התתי"ם: השופט האריך מעצרם
אתר בתי המשפט

לבית משפט השלום בירושלים הובאו אתמול (ב) שני החשודים העיקריים - בעלי מוסדות התורה, אשר על פי החשד הונו את המדינה במיליוני שקלים, באמצעות רשימות ילדים פיקטיביות.

אחד מהם הודה בגניבת כמה מיליוני שקלים, שלושת החשודים הנוספים שוחררו למעצר בית בתנאים מגבילים. שופט בית משפט השלום גד ארנברג הורה על הארכת מעצרו של המנהל הבכיר עד יום 13.5.12 בשעה 10:00 (7 ימים). ועל הארכת מעצרו של עוזרו עד ליום 10.5.12 שעה 10:00 (4 ימים).

עורך דינו של החשוד העיקרי הגיש היום (ג) ערר לבית המשפט, והשופט - בדיון בדלתיים סגורות - החליט לקצר את מעצרו עד ליום חמישי בבוקר, אז תערער המשטרה על ההחלטה לשחררו.

השופט גד ארנברג אמר בסיכום הדיון אתמול: "החשודים הוציאו כספים במרמה מהמדינה כאשר מיוחסים להם עבירה על סעיפים בחוק איסור הלבנת הון, מרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר ושימוש במסמך מזוייף בכוונה לקבל דבר. וזאת בשל כך שביצעו רישום פקטיבי של תלמידים במשרדי ממשלה, קיבלו כספים שבהם עשו שימושים שיש בהם הלבנת הון. מחומר החקירה שהוגש בפני עולה כי קיים חשד סביר שהמשיבים ביצעו את המעשים המיוחסים להם.

"הוגשו חקירות של הורים ושל עדים נוספים, מהם עולה כי אין ספק שישנם תלמידים שרשומים במוסדותיו של המשיב 1 מבלי שהוריהם ידעו כלל שזה המצב. ברור שמצב כזה גורם לקבלת כספים שאינם מגיעים לפי חוק".

עוד הוסיף השופט: "מדובר לפי החשד, שכאמור הוכח דיו בשלב זה, בעבירות שבוצעו במשך תקופה ממושכת על ידי מספר גורמים, ובסכומי כסף משמעותיים, דבר שיש בו כדי להוות את המסוכנות כפי שנקבעה בהלכת פרנקל רוסלן, מדובר בעבירות שבוצעו בתחכום לאורך תקופה ממושכת ובצוותא עם אחרים. הוגשו פעולות חקירה שחלקם בוודאי עלול להיות משובש בכל שחרור בתנאי כלשהו בשלב זה", בסיכום האריך השופט את מעצרם של החשודים, אך אסר עדיין לפרסם את שמותם.
חשוד הונאה לעלוב רשימות פיקטיביות זיוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד