י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בגלל צוואה?

גופתו של המיליונר היהודי נמצאה בתוך הביוב

גופתו של מיליונר יהודי נמצאה בביוב: טוב כהן בן 71, איש עסקים יהודי-הולנדי שחי בקניה, נעדר במשך חודשיים, גופתו התגלתה בבור הביוב שבביתו. אשתו נעצרה בחשד שהזמינה את הרצח, לאחר שסירב לשנות את צוואתו ולהוריש לה את כספו. כך מפרסם איתמר אייכנר ב-Ynet

גופתו של המיליונר היהודי נמצאה בתוך הביוב
גופתו של המליונר היהודי צילום: באדיבות המצלם

הקהילה היהודית-ישראלית הקטנה בניירובי בירת קניה סוערת בימים אלה לאחר שגופתו של איש העסקים המיליונר היהודי־הולנדי טוב כהן בן ה-71 שחי בקניה ונעדר לאחרונה, נמצאה בביוב בביתו.

עוד דווח איתמר אייכנר, כי המיליונר נעלם לפני כחודשיים, ואשתו טענה שנסע לטיפולים בתאילנד, אלא שבחקירה התגלה כי גופתו נמצאת בבור הביוב שבביתו.

על הגופה נמצאו סימני אלימות והמשטרה מעריכה שנרצח באכזריות. אשתו נעצרה והמשטרה טוענת שהיא חשודה כי הזמינה את הרצח שלו. האישה מכחישה בתוקף.

המיליונר טוב כהן ז"ל

על פי החשד, האישה דרשה ממנו לשנות את הצוואה שלו כדי שכספו ילך אליה במקום למשפחתו, היא לכאורה הזמינה כנופיית מתנקשים שדרשו ממנו לחתום על צוואה אחרת, ולאחר שסירב רצחו אותו והחביאו את הגופה בבור הביוב שבחצר הבית.

הצוואה שיצאה לאור, חשפה כי את כל הונו הוריש לאחותו, לאחיו ולאחייניו, ולא לאשתו, מה שמעלה חשש שהיא אכן שותפה לרצח.

הלווייתו של טוב כהן התקיימה בבית העלמין היהודי בקניה. את הטהרה, ההלוויה והקבורה היהודית ניהלו יעקב מימון ובית חב''ד קניה בראשות הרב שמוליק נוטיק.

אנשי עסקים ישראלים שחיים בניירובי נשאו את ארונו של טוב, אשתו שרה הובאה להלוויה על ידי שוטרים, והורשתה להספיד את בעלה. היא אמרה שהיא חפה מפשע וטענה שהאחראים לרצח נמצאים בקהל ושבסוף הצדק ייצא לאור.

בהלוויה השתתפו אנשי עסקים ונכבדי ממשלת קניה, וקרובי משפחתו של הנשיא אוהורו קניאטה. טוב כהן ביקש שההלוויה שלו תהיה אורתודוקסית, דבר שעורר עניין רב בתקשורת המקומית, ושליח חב"ד הרב שמוליק נוטיק שהיה מופקד על הטהרה וההלוויה הסביר לתקשורת על מנהגי הקבורה של היהודים.

קניה רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד