י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"מאדם פוגע לאדם מוביל תפילה ותיקון"

האסירים בבתי הכלא מתעוררים לתשובה

בשב"ס נערכים לתקופת חגי תשרי: במהלך השבועות שלפני ראש השנה נערכו 140 עצרות התעוררות באגפים בבתי הסוהר ברחבי הארץ במהלכם הגיעו רבנים, מרצים תורניים וצוותי מוסיקה יהודית ופייטנות על מנת לעורר את האסירים למחשבות על תשובה

האסירים בבתי הכלא מתעוררים לתשובה
בשב"ס נערכים לתשרי צילום: דוברות שב״ס

כמידי שנה נערך שירות בתי הסוהר לתקופת חגי תשרי. במהלך השבועות שלפני ראש השנה נערכו 140 עצרות התעוררות באגפים בבתי הסוהר ברחבי הארץ במהלכם הגיעו רבנים, מרצים תורניים וצוותי מוסיקה יהודית ופייטנות על מנת לעורר את האסירים למחשבות על תשובה.

כמו כן, נערכו באגפים תפילות סליחה בבוקר ובצהרים בהובלת מערך רבני שב"ס והמדרשות התורניות עסקו בשיעוריהם בהלכות ומסורות החגים.

עשרות אסירים הוכשרו בסדנאות הדרכה להיות בעלי תפילה ותקיעה והם אלה שיובילו את 150 מוקדי התפילה במהלך הימים הנוראים ויובילו את סדרי ראש השנה.

בבתי הסוהר שבמחוז מרכז הועברו סדנאות "להיבנות מסליחה" בהנחיית רבנים וקציני חינוך בהם עסקו האסירים בסוגיה של הפיכה מאדם פוגע לאדם התורם לחברה ודנו בדרך אותה צריך לעבור אדם לבניית עצמו מחדש תוך התבוננות בסליחה ותיקון.

בסדנת "איורי סליחה", איירו האסירים ביחד עם המנחה את הסליחה שלהם ואת הדרך בה היו רוצים להביע אותה.

במקביל להכנות הערכיות נעשתה היערכות לוגיסטית: בשב"ס 200 סוכות לאסירים ולסגל. נרכשו 1050 ערכות של 4 המינים וכמו כן חולקו 150 קערות סימנים לראש השנה, אחד לכל מוקד תפילה ונבדקו מחזורי התפילה ושופרות בכל מוקדי התפילה.

שרות בתי הסוהר רואה בהיערכות לחגים ערך דתי , שיקומי, חברתי שמטרתו להאיר את דרכו של האסיר חזרה אל חיי הקהילה והחברה לרתום אותו לדרך הישר ע"י הקניית כלים מתקנים ותחושת שייכות לקראת שיחררו.

בנוסף נערך שב״ס לאתגרים הביטחוניים במשימתו על שמירת האסירים הכלואים הפליליים והביטחוניים בתקופה מורכבת זו של החגים. סוהרי הביטחון, הלוחמים ומפקחי חלופות הכליאה ימשיכו עבודתם השוטפת במשמרות הביטחון ובתפקידם המקצועי בכל תקופת החגים על מנת להמשיך ולספק ביטחון והגנה מירבית לאזרחי המדינה.

שבס בית כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד