ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
לקראת בחירות שלישיות?

רה"מ נתניהו שוקל להודיע לנשיא: "כשלתי בניסיון להרכיב ממשלה"

לקראת בחירות שלישיות? • ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל להחזיר את המנדט לנשיא כבר בשבוע הקרוב • המטרה: להגביר את הלחץ על חלק מהסיעות ולנסות להקים ממשלה צרה • החזרת המנדט צפויה להפוך את האפשרות של הליכה לבחירות שלישיות לתרחיש אפשרי בהחלט

רה"מ נתניהו שוקל להודיע לנשיא: "כשלתי בניסיון להרכיב ממשלה"
נתניהו וריבלין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שלושה ימים בלבד לאחר שקיבל את המנדט מנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הנותן לו אפשרות להרכיב ממשלה - ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל להחזיר את המנדט לנשיא המדינה כבר מחר, או מיד לאחר ראש השנה; ולהודיע לנשיא כי הוא כשל במאמצים להרכבת הממשלה.

מטרתו של נתניהו היא להזדרז להגיע למועד הסופי, אז הוא מאמין כי הלחץ מבחירות יוכל לשנות את ההתבצרות של חלק מהסיעות; כאשר השאיפה מבחינתו היא להגיע להרכבת ממשלה צרה עם הסיעות החרדיות והימניות.

באם המנדט אכן יוחזר לידי הנשיא, ריבלין ישוב ויזמן את הסיעות שנבחרו לכנסת ה-22, כדי לשמוע את המלצתן על מועמד שני שינסה להרכיב את הממשלה. הערכה היא כי הנשיא יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על בני גנץ, שעשוי להיכשל גם הוא.

באם גנץ אכן לא יצליח, המנדט יחזור בשנית אל הנשיא - אז יינתנו כמה ימים בהם כל אחד מחברי הכנסת יוכל לאסוף חתימות, ומי שיגיע לנשיא עם 61 חתימות - יקבל את המנדט להרכיב ממשלה. באם תרחיש כזה לא יקרה, הכנסת תפוזר ואזרחי מדינת ישראל ישובו לקלפיות בפעם השלישית.

מהליכוד נמסר בתגובה לפרטי הפרסום הנ"ל: "צוות המשא ומתן של הליכוד הונחה על ידי ראש הממשלה לעשות כל מאמץ אפשרי לקידום ממשלת אחדות רחבה לפי מתווה נשיא המדינה בפגישת המשא ומתן מול כחול לבן מחר בבוקר.

"אבל אם כחול לבן לא יהיו מוכנים לקבל את המתווה שהציג נשיא המדינה (רוטציה בין נתניהו לגנץ וממשלה שיוויונית) וגם לא יציעו שום מתווה ריאלי אחר - אין טעם לבזבז זמן ולגרור את המדינה לשיתוק מתמשך.

"אם כחול לבן יחליטו להתמיד בסירובם למתווה הנשיא, בסבירות גבוהה ראש הממשלה נתניהו יחזיר את המנדט, מתוך תקווה שאולי לקראת סוף התהליך בשלושת השבועות האחרונים אנשי כחול לבן יבינו, שתקוותם לפוטש בליכוד או לפירוק של המחנה הלאומי אין לה בסיס במציאות, וממשלת אחדות רחבה לפי מתווה הנשיא זה הפתרון היחידי כדי למנוע בחירות מיותרות. גם לאחר החזרת המנדט במידה ויוחלט על כך, הליכוד יהיה מוכן להפוך כל אבן כדי להגיע לממשלת אחדות רחבה ולמנוע בחירות".

בנימין נתניהו רובי ריבלין מנדט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד