י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החלטה תקדימית

הברסלבר ניצח את שב"ס בבית המשפט והמריא לציון רבי נחמן

סיפור תקדימי ויוצא דופן; חסיד ברסלב ניצח את שב"ס שסירב לאשר לו לצאת לאומן, אולם ביהמ"ש דווקא הבין את טיעוניו ואישר לו, אבל כל זה לא עבר חלק | בית המשפט שנפתח במיוחד בשבילו בצהריי שישי והדרכון שלא היה בהישג יד, אלא מופקד בבית משפט אחר • כל הסיפור

הברסלבר ניצח את שב"ס בבית המשפט והמריא לציון רבי נחמן
חסידי ברסלב בנתב"ג בדרך לאומן. אילוסטרציה צילום: אבי דישי, פלאש 90

חסיד ברסלב המרצה עונש עבודות שירות, עתר נגד שב"ס אשר סירב לאפשר לו לצאת לאומן לראש השנה - בית המשפט בהחלטה תקדימית פסק כי טיסה לציון רבי נחמן הינה זכות הומניטארית עבורו. במאמץ מורכב בצהרי יום שישי נפתח בית המשפט לכבודו ודרכונו הוצא ממזכירות בית המשפט והוא עושה את דרכו לאומן, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל את עתירתו של מ' חסיד ברסלב, המרצה עבודות שירות ואפשר לו לצאת לחגוג את ראש השנה בקברו של רבי נחמן בעיר אומן. בצעד תקדימי פסק בית המשפט כי נסיעה לאומן לצורכי דת אינה נופלת בחשיבותה מצרכים הומניטאריים אחרים.

מ', נער גבעות וחסיד ברסלב אשר מקפיד לטוס מידי שנה לחגוג את ראש השנה בציונו של רבי נחמן בעיר אומן שבאוקראינה מרצה בחדשים האחרונים עונש של עבודות שירות. לקראת החג ביקש מ' מהממונה על עבודות השירות מטעם שב"ס שיאפשר לו לצאת לאומן כמידי שנה, אך בשב"ס סירבו לאפשר לו את הדבר. בתגובה פנה מ' לארגון 'חוננו' אשר פנה בעתירה דחופה לבימ"ש המחוזי בבאר שבע על מנת שיורה לשב"ס לשנות את ההחלטה.

בדיון שנערך ביום חמישי האחרון יצגה את מ' עו"ד סימה כוכב מטעם ארגון 'חוננו', אשר טענה כי אין כל מניעה לאפשר למ' לצאת לאומן מאחר ומדובר בשהייה לפרק זמן מוגדר לצורכי דת, זאת כאשר לא ניתן לדחות את הדבר למועד אחר. בהחלטה תקדימית פסק בימ"ש המחוזי כי אכן אין כל מניעה לנסיעתו של מ' וכי יציאה שכזו לצרכי פולחן דתי אינה נופלת מיציאתם של עובדי שירות אחרים לחו"ל לצרכים עסקיים וכי מדובר בצורך הומניטרי אותו יש לספק למ'.

אלא שכאן צצה בעיה נוספת כאשר התברר כי דרכונו של מ' מופקד בבית המשפט השלום ברחובות מאחר וקיים נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ.

גם כאן התגייסה עו"ד סימה כוכב ובמאמץ רב ניהלה מערכה מול מזכירות בימ"ש ברחובות לאורכו של יום שישי על מנת שישלחו את אחד מעובדי המקום על מנת שישחרר את דרכונו של מ'. בסופו של דבר הודות למאמציה של עו"ד כוכב, סמוך לכניסת השבת נשלח מאבטח בימ"ש יחד עם אחת מעובדות המזכירות לפתוח את מבנה בימ"ש ולשחרר את הדרכון. בתום הסאגה ולאחר שקיבל את הדרכון לידיו עשה מ' את דרכו לאומן מיד עם צאת השבת.

עו"ד סימה כוכב מסרה: "למרבה השמחה עתירתנו בבית המשפט המחוזי, ליציאת מר מ' לאומן לקיום אמונתו התקבלה ביום חמישי בערב, ומזכירת בתי המשפט במאמצים משותפים שלנו, ועל אף שבית המשפט ברחובות היה סגור, התגייסה, פתחה את בית המשפט במיוחד בכדי להמציא הדרכון ולהשלים המשימה".

חסיד ברסלב נסיעה לאומן ראש השנה באומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד