ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"מישהו מישראל עובד על הצעירים הללו"

שתי בנות ממשפחות חרדיות ממתינות למשפט בגין הברחה

את ראש השנה יעשו שתי בנות ממשפחות חרדיות במעצר בית באירלנד אצל אחד מאנשי הקהילה החרדית, לאחר שנתפסו עם עלי גת, אותן ניסו להבריח לתוך המדינה | "זה ממש סקנדל מה שהולך פה. מישהו מישראל עובד על הצעירים הללו", קובל אותו מארח באוזני 'בחדרי חרדים'

שתי בנות ממשפחות חרדיות ממתינות למשפט בגין הברחה
אילוסטרציה צילום: unsplash

שתי צעירות ממשפחות חרדיות ממתינות למשפט באירלנד, לאחר שהבריחו לפני כחודש, גת בכמות מסחרית מישראל לאירלנד. שתי הבנות היו עצורות כחודש, אחת מהן מתחת לגיל 18.

בסוף השבוע שתי הבנות שוחררו למעצר בית אצל אחד מאנשי הקהילה החרדית בעיר דבלין, אחד מאנשי הקהילה חתם עליהן ערבות. "הבנות חייבות להתייצב בתחנת המשטרה כל יום כדי להוכיח שהן לא ברחו מהמדינה, במשך היום הן חופשיות, אך חייבות לחזור עד השעה 22:00 בלילה כל יום, הדרכונים שלהן הוחרמו עד לגזר הדין שיכול לקחת חודשים". כך מספר ל'בחדרי חרדים' אחד מאנשי הקהילה שביקש להישאר בעילום שם.

עלי גת נחשבים באירופה לסם לא חוקי, בניגוד לישראל שהגת חוקי, ושתי הבנות הבריחו כמות גדולה שיכולה להכניס אותן לעד עשר שנות מאסר. אחד מאנשי הקהילה היהודית בדבלין סיפר ל'בחדרי חרדים', כי "זה ממש סקנדל מה שהולך פה. מישהו מישראל עובד על הצעירים הללו, הוא אומר להם שאם יתפסו אותם מקסימום יחרימו את הגת, וישלחו אותן חזרה לארץ מיד, זה לא נכון, הצעירים יכולים להיכנס לכלא לכמה שנים, למה בישראל לא מחרימים את הגת בשדה התעופה, זה ממש פשע מה שנעשה כאן, יש עשרות חרדים צעירים עצורים ברחבי אירופה, ואת אף אחד בישראל זה לא מעניין".

בעבר סיקרנו כאן ב'בחדרי חרדים' את התופעה שהולכת ומתרחבת, מאז חודש נובמבר 2018, במהלך עשרת החודשים האחרונים, נעצרו באירופה מעל 50 אזרחים ישראלים, בהם צעירים וצעירות חרדים, באשמת ניסיון להברחת גת מישראל.

טווח הגילאים של המבריחים, נע בין הגילאים 17 ל-45, אולם מרבית העצורים הינם סביב גיל ה-20.

המדינות בהן נעצרו חרדים, שחלקם אף סוקרו כאן ב'בחדרי חרדים': גרמניה, צרפת, אנגליה, שבדיה, דנמרק, נורבגיה, אירלנד, וכן גם מעצר במעבר בין טיסות בשווייץ ובתורכיה.

בישראל גת נחשב חוקי, אך באירופה העונש על העבירה נע בין מספר חודשי מאסר לכמה שנות מאסר. ישראלי אחד נשפט בטורקיה ל-10 שנות מאסר.

הברחת גת חרדיות עצורות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד