כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ומי צריך ראשון ברוטציה

הסקר בדק: מי הוא האשם בבחירות שלישיות

בעוד אופציית הבחירות השלישיות תלויה באוויר, סקר שערך מנו גבע בדק כמה פרטים מעניינים; את מי יאשים הציבור בבחירות הנוספות, האם האזרחים ישנו את הצבעתם והאם יצאו להצביע שוב, וגם, מה מעדיף הציבור בחירות נוספות או התגמשות מצד המפלגות גם במחיר בגידה בבוחר

הסקר בדק: מי הוא האשם בבחירות שלישיות
בני גנץ/בנימין נתניהו צילום: אבשלום שושוני/יונתן זינדל, פלאש 90

ישראל נמצאת במשבר פוליטי שטרם ידעה, לאף אחד מראשי המפלגות אין 61 ממליצים, ואיש מהם אינו מוכן להתגמש ומתבצר בעקרונותיו, 'הליכוד' לא מוכן לפרק את בלוק הימין, המונה את 'הליכוד', ש"ס, יהדות התורה ו'ימינה' ומגיע כגוש אחד למו"מ עם 'כחול לבן', שמציבים זאת כתנאי ראשון למו"מ וזה עוד לפני הבעיה עם בנימין נתניהו, שהתחייבו לא לשבת בממשלה בראשותו או איתו. עמיר פרץ יו"ר 'העבודה' לא מוכן גם הוא להתגמש ולא מתפתה לשום תפקיד שהוצע, כך גם אביגדור ליברמן, לא ממלא מקום ראש הממשלה ולא נשיאות המדינה, מדבר אל השניים.

הסוקר מנו גבע ממכון 'מדגם' בדק עבור התכנית 'אולפן שישי' ב'ערוץ 12', אם יהיו בחירות נוספות, את מי האזרחים יאשימו? 33% מהמשתתפים בסקר השיבו כי בנימין נתניהו אחראי לכך, לעומת 20% שמפנים אצבע מאשימה כלפי בני גנץ, 25% מהנשאלים השיבו כי גם נתניהו וגם גנץ אשמים באותה מידה בבחירות השלישיות. לדעת 12% מהמשיבים אף לא אחד מהם אשם. 10% השיבו כי הם אינם יודעים מי הוא האשם.

כן בדק הסקר את השאלה, אם יהיו שוב בחירות, האם תשנה את הצבעתך?
11% השיבו שכן. 64% השיבו שלא. 11% כי לא יגיעו אל הקלפי להצביע. 11% השיבו - לא יודע. 3% השיבו כי לא הצביעו גם בבחירות האחרונות.

המשתתפים בסקר נשאלו גם כן, איזו מהאפשרויות הבאות אתה מעדיף?
23% בעד בחירות שלישיות, 63% השיבו כי על המפלגות להתפשר על ההבטחות שלהן לבוחר בשביל למנוע בחירות בכל מחיר. 14% השיבו לא יודע.

אם וכאשר תוקם ממשלת אחדות - מי לדעתך צריך להיות ראשון ברוטציה? 40 אחוזים השיבו כי בני גנץ צריך להיות ראשון, לעומת 38% הסבורים כי נתניהו צריך לפתוח את הקדנציה.

מנו גבע בחירות 2019 בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד