כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לפני כשנה קנה קבר בהר הזיתים

הרב ברנד ייטמן דקות לפני ראש השנה

מיטתו של הרב שלמה זלמן ברנד זצ"ל שנפטר באורח פתאומי בארה"ב יגיע לפני ראש השנה וייטמן סמוך לכניסת החג • 'בחדרי חרדים' עם הפרטים על כתיבת הצוואה והקבר שקנה בחייו

הרב ברנד ייטמן דקות לפני ראש השנה
הגאון רבי שלמה זלמן ברנד זצ"ל צילום: ארכיון, בחדרי חרדים

היום ערב ראש השנה תש"פ, יגיע לארץ, ארונו של הרב הגאון רבי שלמה זלמן ברנד זצ"ל, בעל מחבר הספר 'דבר שלמה' על 'איזהו נשך' ומסכת חולין, מי שהיה מראשי הפעילים הגדולים של 'הפלג הירושלמי', שנפטר בדמי ימיו בפתע פתאום בסוף השבוע בניו יורק בעת שהיה בדרכו להגיע לארץ הקודש והוא רק בן 51. 

עקב הזמן הקצר נערכים במשפחתו ובקרב ידידיו למסע הלווית בזק, שכן בשעה 16:00 משוער צפוי להגיע ארונו בטיסת 008 של חברת אל על ובשעה 16:30 יצא מסע הלוויה מבית המדרש דושינסקיא ברחוב שמואל הנביא בירושלים בדרכה להר הזיתים.

בני המשפחה והמלווים יגיעו בבגדי שבת בכדי שיוכלו לחזור ברגל מהקבורה בהר הזיתים ולא לחלל את החג.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי באורח פלא על פי מה שמספרים במשפחתו, ר' שלמה זלמן זצ"ל קנה לפני כשנה שתי חלקות בהר הזיתים. ולפני מספר חודשים כתב צוואה בה הוא מתייחס לנושא הקבר שרכש וכן הוא מבקש שלא יספידוהו, לא בלוויה, לא בשבעה ולא בשלושים וגם כתב את נוסח המצבה. 

כתיבת הצוואה נחשבת לפלא, שכן במסע הלוויה לא שייך להספיד עקב הזמן הקצר, וגם השבעה יוצאת בראש השנה וגם השלושים ביום כיפור וקודם החג כרצונו של המנוח.  

 

הרב שלמה זלמן ברנד ראש השנה תש"פ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד