ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
כדי לא לפגוע בעתידו

מקומם: השופטת ביטלה את הרשעת השוטר שדחף מפגין חרדי

החלטה מקוממת של בית המשפט: לאחר שהורשע השוטר דניאל כתב בתקיפת מפגין חרדי ללא כך הצדקה וסיבה, החליטה שופטת לבטל את ההרשעה, חרף התנגדות מח"ש, זאת בכדי לא לפגוע בעתידו של השוטר 

מקומם: השופטת ביטלה את הרשעת השוטר שדחף מפגין חרדי
מפגין חרדי בהפגנה (למצולמים אין קשר לכתבה) צילום: תומר רוקמן, פלאש 90

השוטר "התקשה לראות את הבעייתיות" שבמעשיו, אך השופטת החליטה לזכות אותו, בין היתר כדי שלא לפגוע בעתידו.

בשבוע שעבר ביטל בית משפט השלום בירושלים את הרשעתו של שוטר יס"מ שתקף צעיר חרדי בהפגנה בעיר ב-2017, כך פרסם הבוקר (ראשון) ג'וש בריינר ב'הארץ'.

מפקדו, יוסי צרפתי, תועד בסדרה "מחוז ירושלים" מלווה אותו בבית המשפט טרם הרשעתו, אומר "אם הוא יוצא זכאי, תכינו חדר מסודר שם עם שתייה, עם עוגות עם הכול - שיהיה שמח", כך. לא פחות.

השוטר דניאל כתב, הורשע באוקטובר 2018 בעבירה של תקיפה של חרדי בהפגנה שהתקיימה בצומת בר אילן, במהלכה הוא תועד משליך אותו ארצה בדחיפה מאחור - ללא כל סיבה והצדקה, בעקבות תיעוד מעשיו שפורסמו ב'בחדרי חרדים' וברשתות החברתיות.

השופטת שרון לארי-בבלי החליטה לגזור על השוטר דניאל כתב 120 שעות לתועלת הציבור ופיצוי של 1,500 שקלים למפגין אותו דחף. שירות המבחן אמנם קבע כי כתב "התקשה לראות את הבעייתיות" שבמעשיו, אך עדיין סבר כי יש לבטל את ההרשעה.

במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) התנגדו לביטול הרשעתו, אך כאמור השופטת החליטה לבטל את הרשעתו והתחשבה בכך שהרשעתו עלולה להוביל לפיטוריו מהמשטרה. "הנזק שנגרם למתלונן אינו חמור ואני סבורה כי עיקר הנזק הינו פגיעה בכבודו של המתלונן אשר הוטח על הכביש בפראות", כתבה השופטת בהחלטה, על אותו צעיר חרדי שלא עשה דבר אלא חלף על הכביש ונדף ללא כל סיבה על ידי השוטר.

"לתוצאת הליך זה ישנה במידה מסוימת השלכות לעניין המשך העסקתו של הנאשם במשטרת ישראל. בשלב זה, לסוג העבירה בה הורשע ונסיבות ביצועה, סבורנו כי המדובר בנזק קונקרטי מספק לצורך ביטול הרשעתו בדין", כתבה וביטלה את הרשעתו בכפוף לעונש.

דניאל כתב אלימות שוטרים שוטר הורשע בתקיפת חרדי ביטול הרשעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד