י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כשלון המו"מ

לאחר פיצוץ השיחות: חילופי האשמות; נתניהו וגנץ סיכמו להיפגש

כשלון שיחות המו"מ בפעם השלישית, הוביל לקרב חילופי האשמות בין שתי המפלגות הגדולות. ב'כחול לבן' מאשימים כי "בליכוד דבקים אך ורק ב'נתניהו תחילה" ומנגד, בצד השני טוענים כי "ב'כחול לבן' קיבלו החלטה אסטרטגית לטרוק הדלת לממשלת אחדות ולגרור את המדינה לבחירות"

לאחר פיצוץ השיחות: חילופי האשמות; נתניהו וגנץ סיכמו להיפגש
יריב לוין מגיע לשיחות המו"מ צילום: פלאש 90

בתום פגישת המו"מ השלישית שנערכה בין צוותי המו"מ של 'כחול לבן' ו'הליכוד', ב'כחול לבן' מיהרו לשגר הודעה חריפה כנגד 'הליכוד' ולהטיל על אנשיה את האשמה לפיצוץ השיחות ומנגד, בליכוד לא נשארו חייבים.

בכחול לבן האשימו, כי בליכוד מתעקשים על 'בלוק ה-55' עם הסיעות החרדיות וימינה ואמרו: "לצערנו בליכוד דבקים אך ורק ב"נתניהו תחילה". במסגרת זו, בליכוד מתעקשים לדבוק בבלוק ה-55 ובהפרחת סיסמאות שכל מטרתן לצבור נקודות לקראת הבחירות הנוספות אליהן נתניהו מדרדר את ישראל".

עוד הוסיפו מכחול לבן, כי "מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה, יציבה וליברלית בראשות בני גנץ - אך ורק למען מטרה זו נמשיך ונפעל". מדברים אלו עולה, כי נושא הליבה שהביא לכשלון השיחות הוא הרוטציה בין יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ.

בליכוד כאמור, לא נשארו חייבים ומיהרו אף הם להטיל את האשמה על הצד השני וישגרו הודעה בה הביעו אכזבה נוכח הסירוב המתמשך של כחול לבן לקבל את ממשלת האחדות של נשיא המדינה - ממשלה שיוויונית עם רוטציה בין נתניהו לגנץ.

"העובדה שכחול לבן דוחים את האפשרות היחידה לממשלת אחדות מוכיחה שבכחול לבן קיבלו החלטה אסטרטגית לטרוק את הדלת לממשלת אחדות ולגרור את המדינה לבחירות". מסרו מטעם המפלגה השניה בגודלה.

"ראש הממשלה נתניהו יעשה מאמץ אחרון למיצוי האפשרות להקמת ממשלה בשלב זה, לפני החזרת המנדט לנשיא. גם במידה והמנדט יוחזר, הליכוד יפעל בכל דרך לקידום ממשלת אחדות על פי מתווה הנשיא". הוסיפו בליכוד.

עוד נמסר מהליכוד, כי "בעקבות המבוי הסתום במשא ומתן, ראש הממשלה נתניהו עושה מאמץ אחרון להביא לפריצת דרך במו״מ לממשלת אחדות, לפני החזרת המנדט לנשיא".

"ראש הממשלה נתניהו התקשר לפני זמן קצר לח״כ בני גנץ שנמצא בלונדון והציע שהשניים ייפגשו מיד עם שובו של ח"כ בני גנץ לארץ ביום רביעי וראש הממשלה אף הציע לבוא לביתו של ח״כ גנץ".

"השניים סיכמו שצוותי המו״מ ייפגשו ביום רביעי בבוקר, וראש הממשלה נתניהו ייפגש עם ח״כ בני גנץ ככל הנראה לפנות ערב".

בתום שיחתם איחלו השניים שנה טובה זה לזה ולכל אזרחי ישראל.

מכחול לבן נמסר, כי "בעקבות שיחה שהתקיימה בין יו"ר כחול לבן לבין יו"ר הליכוד וראש הממשלה, אנו קוראים שוב לקיום משא ומתן ישיר בין הליכוד לכחול לבן על קווי היסוד של ממשלת אחדות רחבה וליברלית".

"זוהי מטרתנו ונעשה הכל בכדי שבפרוס השנה החדשה נתקדם בנתיב זה. נקיים כל פגישה וכל מאמץ שיוכלו לקדם דרך זו".

"רק במשא ומתן ישיר בין כחול לבן לליכוד נוכל להגיע להסכמות שיביאו להקמת ממשלת אחדות ולהימנע ממערכת בחירות שלישית ומיותרת".

גורם בכיר בליכוד מסר, כי "יאיר לפיד מטרפד ממשלת אחדות בגלל שהוא לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ, הוא רוצה רוטציה בינו לבין גנץ - ובשביל זה הוא מוכן לגרור את המדינה לבחירות".

מפלגת כחול לבן הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד