כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ראב"ד 'העדה': גשר הכהנים במירון אינו מועיל

לאחר שעסקנים פנו לראב"ד 'העדה החרדית', הגר"מ שטרנבוך, והוכיחו לו כי 'גשר הכהנים' במירון נבנה באופן זמני. פסק הראב"ד: "כיוון שדעתם לפרקו, לא פקע טומאתו"

הגר"מ שטרנבוך.
הגר"מ שטרנבוך.

'גשר הכהנים' במירון ממשיך לעורר סערה.

היום (ב), ימים ספורים לפני ל"ג בעומר, מתפרסם פסק הלכה ודעת תורה של ראב"ד 'העדה החרדית', הגר"מ שטרנבוך, ומעורר סערה גדולה. הראב"ד פוסק כי קיים איסור לכהנים להשתמש ב'גשר הכהנים', מכיוון שהוא גשר זמני ובכוונת האחראים לפרקו מיד בסיום ההילולא.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי את המכתב, שתוכנו מתפרסם כאן לראשונה, כתב הראב"ד לאחר שפנה אליו אחד מעסקני חסידות 'תולדות אברהם יצחק' ובידיו הוכחות הלכתיות לכך שאם הגשר נבנה באופן זמני בצורה כזו, אזי אינו חוצץ, ועל כן אפילו לאלו המקלים להשתמש בגשר - אסור ללכת עליו במצב שכזה.

"אודות גשר שהממשלה בונים מברזל במירון ללא אישור לקיימו. ודעתם לפרקו לאחר ל"ג בעומר. לדעתי כיוון שאינו מבטלו לעולם, לא פקע טומאתו, ואין לכהן להיכנס בו. ואף שהוא דרך בנין כיון שעומד לפרק אינו די בזה. וכל שכן כאן שבונים בצורה זו שיהיה קל לפורקה", כתב הראב"ד.

בהמשך המכתב כתב הראב"ד כי הוא מחזק את ידיו של השואל, "ואין להקל על פי סברות ודמיונות אלא בהוכחות ברורות". על החתום: "המצפה לרחמי שמיים מרובים, משה שטרנבוך".

יצוין, כי המכתב יצר סערה גדולה בחסידות, כיון שהגשר שימש בשנה שעברה את האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק ואת שאר הכהנים העולים למירון. עם זאת, הבד"ץ אישר בעבר אופנים נוספים לכהנים לעלות בהם מירונה.

השנה, בעקבות פסיקתו של בית המשפט להרוס את הגשר הקבוע שנבנה בשנה שעברה, ושהושקע בו כסף רב, הוחלט לשכור את שירותיה של חברה מיוחדת שהקימה גשר באופן כזה שיוכלו לפרק אותו מספר ימים לאחר ל"ג בעומר.
גשר הכהנים תולדות אברהם יצחק כהנים כיפין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד