י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רמטכ"ל הטרור מודה

ישראל היתה כפסע מחיסולו של חסן נסראללה

מפקד כוח קודס האיראני - קאסם סולימאני, סיפר בראיון מיוחד שעסק במלחמת לבנון השנייה, כי בשנת 2006 מדינת ישראל היתה קרובה לחיסולו של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה 

ישראל היתה כפסע מחיסולו של חסן נסראללה
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה צילום: רויטרס

קאסם סולימאני מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, סיפר בראיון שעסק במלחמת לבנון השנייה (2006), כי "ישראל פספסה הזדמנות לחסל את מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, ואת ראש הזרוע הצבאית של הארגון דאז, עימאד מורנייה (חוסל ב-2008 בדמשק).

על פי הפרסום של רועי קייס ב'כאן11', באחד הלילות של המלחמה באזור הדאחיה, המעוז של חיזבאללה ישראל היתה קרובה לחיסולו של נסראללה.

לטענת סולימאני, במהלך המלחמה ישראל הפציצה את הבניינים הסמוכים לחמ"ל של הארגון בו שהו באותה השעה הוא עצמו, יחד עם נסראללה ומורנייה: "חשתי סכנה רצינית לחייו של נסראללה", מספר מפקד כוח קודס.

סולימאני סיפר בריאיון כיצד הוא נסראללה ומורנייה יצאו מהחמ"ל, עברו לבניין אחר, התחמקו מההפצצות וממטוסי ריגול שחגו מעל הראשים שלהם ואף התמקדו במכונית שאליה נכנסו נסראללה וסולימאני, אחרי שעימאד מורנייה הביא אותה, בזמן שהוא ונסראללה ישבו מתחת לעץ.

בריאיון סיפר סולימאני על גיחותיו ללבנון במהלך המלחמה ואמר שאחרי חטיפת גולדווסר ורגב (שני חיילי צה"ל) הוא הגיש דו"ח שלילי למנהיג העליון של איראן, עלי ח'מינאי, בנוגע לסיכויי הארגון לנצח את ישראל במלחמה.

לטענת סולימאני ישראל החלה בהכנות למלחמה בלבנון עוד לפני תקרית חטיפת החיילים. לדברי סולימאני, ייתכן שחיזבאללה הציל את עצמו ואת העם הלבנוני מהשמדה מוחלטת באמצעות חטיפת החיילים.

 

מדינת ישראל חסן נסראללה קאסם סלימאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד