י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התיקים, הפרקליטים, האישים והטיעונים

ארבעת ימי הדין של נתניהו: הבוקר יחל השימוע אצל היועמ"ש

ימים מתוחים צפויים לעבור על ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתקווה שהפרקליטים ששכר, יצליחו להפריך את כל הטענות ולהוציאו זכאי לחלוטין או לכל הפחות להקל בחומרת החשדות, לאחר השימוע שייפתח הבוקר | מה הם טיעוניו של ראש הממשלה, מהו מיקום הישיבה ומי יישב בחדר

ארבעת ימי הדין של נתניהו: הבוקר יחל השימוע אצל היועמ"ש
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבוקר (רביעי) צום גדליה, ייפתח השימוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתיקי 1000, 2000 ו-4000. הדיונים במשרדי פרקליטות המדינה בירושלים יחלו בדעה 10:00 בבוקר ויימשכו כארבעה ימים.

‏תיק 4000 - פרשת בזק הוא שיפתח את הדיונים, כאשר מצידו של ראש הממשלה ייצגו עו"ד רם כספי, עו"ד עמית חדד ועו"ד יוסי אשכנזי.

על פי גורמים בפרקליטות, הכוונה היא לסיים את הליך השימוע ולהכריע בעניין בשלהי השנה האזרחית, במהלך חודש דצמבר, אז צפוי פרקליט המדינה עו"ד שי ניצן לסיים את תפקידו.

בכוונת עורכי הדין של נתניהו, לערער את עוצמת הראיות שבידי הפרקליטות, ובמהלך הדיונים עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן, התובעת ליאת בן ארי ובכירי הפרקליטות - לשכנעם שלא להעמיד לדין את נתניהו.

ארבעת ישיבות השימוע שנקבעו בערב ראש השנה, לאור דרישת פרקליטי נתניהו, יתקיימו בחדר הישיבות של משרד המשפטים ברחוב צלאח א-דין במזרח ירושלים. בשימוע יהיו נוכחים, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה עו"ד שי ניצן, פרקליטת מחוז תל-אביב מיסוי וכלכלה, עו"ד ליאת בן-ארי (שקודמה בשבוע שעבר לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה), המשנה ליועמ"ש, עו"ד עמית מררי ואנשי צוותה ה"ה עורכי הדין יונתן קרמר ורעות גורדון.

כמו כן צפויים לשבת סביב אותו שולחן; המשנה ליועמ"ש עו"ד רז נזרי, המשנה ליועמ"ש עו"ד שלמה (מומי) למברגר, מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות, עו"ד ג'ואי אש, פרקליט מחוז חיפה, עו"ד עמית אייסמן ועו"ד נורית ליטמן, המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים. מובן שיהיו שותפים עוד עורכי דין העוזרים ומסייעים לאותם בכירים שנמנו לעייל.

גרסת ראש הממשלה, על פי הפרסום ב'ערוץ 12'; בתיק 4000 יטענו כי לא היו יחסי שוחד בין נתניהו לאיש העסקים שאול אלוביץ'. בתיק 1000 יטענו כי מותר לקבל מתנות מחברים וכי היקפי המתנות נמוכים בהרבה מהנטען בכתב החשדות. בתיק 2000 יטענו כי השיחות המוקלטות בין נתניהו למוזס הינן שיחות סרק, מבלי שהייתה בכוונת נתניהו להוציא את המתווה לפועל.

יצוין כי בשבוע שעבר פורסם כי נגד נוני מוזס ושאול אלוביץ' כבר הוחלט להגיש כתב אישום בגין שוחד. פרשנים מעריכים בעקבות החלטה זו, כי זהו איתות רע לבנימין נתניהו.

נזכיר כי אמש (מוצאי ראש השנה) הפגינו מאות בכיכר גורן הסמוכה לבית היועמ"ש מנדלבליט בפתח תקווה, כאות תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, הם נשאו שלטים בגנות החשדות, התיקים, מערכת המשפט והתקשורת וקראו קריאות שונות, כמו "זו רדיפה פוליטית". 

שימוע לפני הגשת כתב אישום בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד