ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
כך תמנעו מנזק כספי ועגמת נפש

המידע שכל מחזיק סמארטפון חייב לדעת

על הסכנות באינטרנט אנו שומעים חדשים לבקרים, הן מההיבט הרוחני והן מההיבט הגשמי, מומחה אבטחת מידע מחדד כמה אזהרות שכדאי לכם לקחת בחשבון אם אתם מחזיקים ברשותכם סמארטפון | זו לא המלצה אלא חובה  

המידע שכל מחזיק סמארטפון חייב לדעת
טוויטר צילום: unsplash

רבים מאיתנו מחוברים לסמארטפון במידה כזו ואחרת ולא ממש יודעים את הסיכונים האורבים לנו או מאמינים ש"לי זה לא יקרה", על כן כדאי ללמוד על כמה סיכונים שחשוב לקחת בחשבון ולמנוע נזק כספי ועגמת נפש.  

לרגל תקופת החגים, בהם נוהגים רבים להמריא לחו"ל, אמיר כרמי, מנהל הטכנולוגיות של חברת אבטחת המידע ESET נותן מספר טיפים כיצד לשמור על המידע בעת הטיול בחו"ל.

כאשר אתם מזמינים את החופשה, וודאו שעשיתם זאת דרך ספק מוכר

קיימים כיום אתרי תרמית רבים שמתחזים לאתרים להזמנת טיסות ומלונות, וודאו שאתם מזמינים את הטיסה ואת המלון דרך אתר מוכר, ואל תתפתו למחירים זולים או של הדקה ה-90, שמוצעים דרך אתרים לא מוכרים וללא ביקורות של מכרים או חברים שכבר התנסו בעבודה איתם.

עוד לפני שארזתם, שימו לב שאתם מוגנים ברמת מערכת ההפעלה

מערכת ההפעלה שמפעילה את המכשיר ומאפשרת לנו לגלוש באינטרנט, להתחבר במגוון אמצעים חיבוריים למכשירים או רשתות אחרים, להתקין אפליקציות, לשלוח הודעות וגם כמובן לשוחח בטלפון דורשת גם כן תחזוקה והגנה. עדכון מערכת ההפעלה היא פעולה קצרה שלא תצריך יותר מכמה דקות, והיא חשובה מאוד לשמירה על בטיחות המידע האישי שלכם.

היזהרו מעמדות טעינה ציבוריות

הטענה באמצעות כבל USB מאפשרת מצד אחד העברת מתח חשמלי ומצד שני גם העברת מידע. פושעי סייבר משתמשים בעובדה זו להתקנת נוזקות שמאפשרות להם לגנוב מידע פיננסי או אישי מהמכשיר. ישנם מטענים ניידים בהם ניתן להשתמש או לטעון ישירות בשקע החשמל באמצעות שנאי AC שלכם.

עדכנו סיסמאות

לפני הנסיעה הקפידו לעדכן את הסיסמאות האישיות שלכם, ולוודא שאינכם משתמשים בסיסמאות זהות לשירותים שונים. אתם תופתעו לדעת כמה התקפות ואובדן מידע נמנעים בזכות השימוש בסיסמאות חזקות שאינן נמצאות בשימוש חוזר.

היזהרו בעת התחברות לרשתות ציבוריות

חשוב לזכור שכל רשת ציבורית, לא משנה אם היא נמצאת בנמל תעופה, בית קפה או מרחב ציבורי אחר, היא אינה בטוחה והמידע שאנחנו מעבירים כאשר אנחנו מחוברים אליה הוא חשוף.

לכן מומלץ שלא להשתמש בשירותים פיננסיים או להתחבר לחשבונות רגישים בזמן החיבור לרשת ציבורית. באופן כללי רצוי להתייחס לרשתות ציבוריות, גם כאלה שמוגנות עם סיסמה, כרשתות פרוצות.

הימנעו מביצוע תשלומים בעת חיבור לרשת אלחוטית

זה נכון תמיד אבל על אחת כמה וכמה כשאתם בחופשה – יש להימנע מתשלומים, קניות או מפעולות בנקאיות אחרות באמצעות המחשב או הסמארטפון כאשר אתם גולשים ברשתות אלחוטיות. זה נכון גם לגבי מחשבים ציבוריים שזמינים לעתים במלונות או באתרים תיירותיים. במידת האפשר עדיף שגם לא תכנסו לחשבון הבנק שלכם דרך הדפדפן. אם אתם חייבים לבצע איזשהו תשלום, ואין בנמצא חיבור מאובטח, עדיף שפשוט תרימו טלפון ותשלמו בדרך הטובה והישנה.

שיקלו רכישת חבילת גלישה מהארץ

חברות הסלולר בישראל נמצאות במאבקים תמידיים על הלקוחות, וחלקן מציעות חבילות גלישה אטרקטיביות שמאפשרות גלישה בטוחה יותר וזמינה בכל זמן. נכון, זה יעלה יותר מרשת חינמית אבל זה גם יהיה הרבה יותר בטוח.

בדרך כלל ניתן גם לרכוש כרטיסי סים זולים יותר במדינות שאליהן טסים, עם חבילות גדולות יותר של דאטה.

שתפו תמונות בכיף, אבל אחרי הטיול

אחת ההנאות הגדולות בטיסה לחו"ל היא שיתוף תמונות בפייסבוק ובאינסטגרם של החופשה המושלמת עם החוף או הארוחה האידיאלית. הבעיה היא ששיתוף כזה עלול לאפשר לעבריינים לנצל את הידיעה שאתם בחו"ל על מנת לפרוץ לבית או לשמש ככיסוי להונאות שונות (הונאה נפוצה היא של שליחת הודעה כביכול מהאימייל של הקורבן בטענה שנשדד או כויס בחו"ל ואין לו מזומנים או אשראי, עם בקשה להעברת כספים).

לסיכום

חופשה זו הזדמנות מצוינת להתנתק קצת מהעולם הדיגיטלי, אבל אפשר גם להישאר מחוברים גם אם זה רק על מנת לנווט בעזרת הסמארטפון. הקפדה על הטיפים למעלה יעזרו לכם להישאר גם בטוחים.

חופשה נעימה.

סמארטפון מתקפת האקרים אבטחת מידע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד