י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

זהו מספר השתלות מח העצם שנעשו השנה דרך עזר מציון

376 השתלות מח עצם בוצעו בשנה האחרונה, 68 מתוכם ילדים ול-30% מהילדים טרם נמצא תורם מתאים • הגאון הגדול רב"מ אזרחי שליט"א: "מי מאיתנו איננו רוצה חיים בריאים? כל אלה שעוזרים מובטחת לכם שנה טובה ובריאה ומתוקה בע"ה" • יו"ר עזר מציון" הרב חנניה צ'ולק שליט"א: "מתוך קבוצה של מאה ילדים – שלושים ושלושה נותרים ללא מענה רפואי, והמשמעות של זה היא אחת: אובדן החיים חלילה"

זהו מספר השתלות מח העצם שנעשו השנה דרך עזר מציון
הרב צ'ולק אצל מרן הגר"ח צילום: עזר מציון

בימים האחרונים לפני גזר הדין, ישנה הזדמנות מיוחדת לזכות במאות אלפי זכויות, כפי שמרנן גדולי התורה והחסידות שליט"א, קראו להמוני בית ישראל לסייע להצלת חיים באמצעות ארגון החסד "עזר מציון", כהשתדלות הפרטית של כל אחד שלא יחלה במחלה הנוראה רח"ל. "אף אחד לא יכול להבטיח לבן אדם שלא יחלה במחלה הנוראה ל"ע, אבל ברור שההשתדלות המועילה ביותר לעניין זה היא – להיות שותף ל'עזר מציון' במעשיהם הגדולים עבור החולים", התבטאו גדולי וצדיקי הדור שליט"א, לקראת ימי הרחמים.

רוצים לקחת חלק בפעילות הקודש של 'עזר מציון'? הכנסו לכאן>>>

היענות והתעוררות עצומה לאור קריאת רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א, אשר כתב בכי"ק על מגבית הצלת חיים של "עזר מציון": "פיקוח נפש דוחה הכל". רשכבה"ג מרן שליט"א, הוסיף ובירך בברכה נדירה את כל התורמים ל"עזר מציון": "וגם הבריאים שלא יחלו", ומי אינו חפץ בברכה נדירה זו לקראת ימי הרחמים.

בכינוס מיוחד שנערך למען "עזר מציון", טרח ובא במיוחד הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א, ראש ישיבת "עטרת ישראל" וחבר מועצגה"ת, אשר נשא את המשא המרכזי ועורר את הקהל הרב בהתרגשות: "ברשות ידיד וידיד כל ישראל, רב החסד, רב תושיה, מציל החיים, הרב חנניה צ'ולק, כל העומדים על ידו ועוזרים על ידו עומדים לימינו על כולם ברכת ד'.

"מי מאיתנו לא רוצה חיים? מי מאיתנו איננו מתפלל לחיים ארוכים, מי מאיתנו איננו רוצה חיים בריאים? מי? יש אנשים שהקב"ה העניש אותם לפי שעה, אין אנחנו יודעים חשבונותיו של מקום, אבל יד ד' פגעה בהם, אנשים אלה רוצים לחיות! והם רוצים גם להבריא. איך יחיו האנשים האלה ללא עזרתכם? האנשים האלה אובדי עצות, סובלים, ובידנו מאמץ אחד, יש כאלה שזה מאמץ גדול בשבילם. האם שייכת המילה גדול על הצלת חיים? כל מצילי החיים, כל אלה שעוזרים, כולכם מובטחת לכם שנה טובה ובריאה ומתוקה בע"ה. אתם תזכו להציל הרבה חיים ואתם תזכו לגמר חתימה טובה".

בשנה האחרונה בוצעו 376 השתלות מח עצם, 68 מתוכם ילדים, כאשר ל-30% מקרב הילדים החולים לא נמצא תורם מתאים והם נמצאים בסכנת חיים.

הרב צ'ולק אצל מרן הגרי"ג אדלשטיין שליט"א • קרדיט: עזר מציון

יו"ר "עזר מציון" הרב חנניה צ'ולק שליט"א, אמר לקראת המגבית להצלת חיים: "כמעט מדי יום אנו זוכים לקיים שיחת טלפון שבה אנו מבשרים לחולה שמצאנו לו תורם מח עצם מתאים ובע"ה נפתחה לו הדרך להחלמה. המחויבות הראשונה שלנו ב'עזר מציון' היא הצלת חיים. המחויבות הזאת מתחילה בגיוס מימון כשבעים וחמישה אלף דגימות מח עצם חדשות, המצטרפות למאגר בכל שנה.

"למרות המספרים המרשימים, המלאכה עוד רבה מאוד. מתוך קבוצה של מאה ילדים – שלושים ושלושה נותרים ללא מענה רפואי, והמשמעות של זה היא אחת: אובדן החיים חלילה. דמיינו לעצמכם את אחד ההורים היושב לצד מיטת בנו ויודע ששעון חייו מתקתק. אני מבקש מכם שתשימו אותו לנגד עיניכם ותעשו הכול כדי שנוכל לסייע לו ולעוד עשרות כמותו לזכות בחיים".

רוצים לקחת חלק בפעילות הקודש של 'עזר מציון'? הכנסו לכאן>>>

 מספרים מספרים

טיפה מים החסד האדיר של "עזר מציון", לו זוכים להיות שותפים כל התורמים מצילי החיים: כ-30,000 מתנדבים ומתנדבות בעשרות מרכזים בכל רחבי הארץ. 650,000 ארוחות חולקו במהלך השנה החולפת לקשישים ונזקקים, 990,668 בני אדם המוגדרים כתורמים פוטנציאליים נמצאים כיום במאגר הלאומי לתורמי מח עצם שע"י "עזר מציון" ובזכות המאגר הזה שהוא השלישי בגודלו בעולם, התבצעו בחסדי שמים 3294 השתלות מצילות חיים.

82,000 מכשירים וציוד רפואי ושיקומי הושאלו בשנה החולפת, 78,900 חולים ומוגבלים הוסעו באמבולנסים ורכבי המתנדבים, 4400 ילדים עם צרכים מיוחדים טופלו ע"י אגף הילד, 75,000 פניות הגיעו למרכז לייעוץ והכוונה רפואית ושיקומית,6420 נזקקו לייעוץ, טיפול, שיקום באגף לנפגעי נפש, 9,500 קשישים נעזרו באגף הסיעוד ובפרויקטים ושירותים שונים לקשישים, אלפי מנות דם נאספו בהתרמות שונות. בארגון 57 מוקדי פעילות ב-31 ערים ברחבי הארץ למען חולים, נכים וקשישים.

הפעילות רבה ומקיפה בכל הארץ, המתנדבים פעילים בכל שעה משעות היום ובמגוון עצום של תחומים.

לקראת יום הדין ניתנת לכל אחד ואחת ההזדמנות להציל חיים בתרומה ע"ס 180 שקלים, עלות מבחנה אחת למאגר הלאומי מח עצם. "אין אחד מאיתנו שלא צריך כמה שיותר זכויות ביום הדין, בחתימה על כתב השותפות עם 'עזר מציון' ניצבים ביום הקדוש עם רבבות זכויות ומעשי חסד שנזקפים לזכות כל אחד ואחד מהמתנדבים, וכל אחד ואחד מהמסייעים והתורמים".

מוקד "עזר מציון": 1-800-236-236.

רוצים לקחת חלק בפעילות הקודש של 'עזר מציון'? הכנסו לכאן>>>

 

עזר מציון הגר"ח קנייבסקי הגרי''ג אדלשטיין שנה טובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד