ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
נפלו פגמים מהותיים

ניצחון נוסף למלכה לייפר: תישלח לבית אחותה

מלכה לייפר החשודה בפגיעה בכמה מתלמידותיה בעת ששימשה כמנהלת בית הספר באוסטרליה והמדינה מבקשת את הסגרתה אליה, שוחררה הבוקר למעצר בית אצל אחותה בבני ברק, לאחר שהשופטים השתכנעו כי מצבה הנפשי אינו תקין | הפרקליטות הגישה עיכוב ביצוע להחלטה ומתכוונת לערער עליה

ניצחון נוסף למלכה לייפר: תישלח לבית אחותה
מלכה לייפר בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתום דיון שנערך הבוקר (רביעי - צום גדליה) בבית משפט המחוזי בירושלים, החליט השופט רם וינוגרד לקבל את עמדת ההגנה ולשחרר את מלכה לייפר למעצר בית בבית אחותה בבני ברק. החלטה זו שהתקבלה, היא שלב נוסף בו מתקבלת עמדת עו"ד יהודה פריד ועו"ד טל גבאי, בהמשך להחלטת השופטת חנה מרים לומפ בשבוע שעבר, שהחליטה כי לאור הסתירות שעלו בעבר ומורכבות המקרה - למנות פאנל מומחים מטעם בית המשפט שיבחן את מצבה הנפשי של לייפר.

"ההצעה לשלוח אותה למעצר בית בלי ליווי מספיק, עלולה להיות מסוכנת" אמר השופט רם וינוגרד במהלך הדיון, נוכח בקשת פרקליטיה לשחררה למעצר בית אצל אחותה בבני ברק עם מפקחים, ולתת ערבויות כספיות לשחרור.

‏עם זאת, השופט וינוגרד קיבל את הבקשה ואמר כי "בהינתן המצב הראייתי הנוכחי, השונה מהותית זה שהוצג לפני בית המשפט בדיונים הקודמים - אני מורה על שחרורה של המשיבה מהמעצר למעצר בית מלא בבית אחותה" בבני ברק. 

על פי החלטת השופט, לייפר תהיה תחת השגחה של אחד מחמשת הערבים שאושרו בעבר, ועליהם להשגיח עליה בכל עת, ולדווח באופן מיידי למשטרה אם תצא ממקום מעצר הבית ללא אישור. כל אחד מהמפקחים יחתום על ערבות צד ג' בסכום של 50,000 ש"ח וכתנאי לשחרור יופקד סכום של 100,000 ש"ח.

עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי

הפרקליטות ביקשה עיכוב ביצוע להחלטה, כדי שיספיקו להגיש ערר בטרם תשוחרר. השופט קיבל את בקשת הפרקליטות ל"עיכוב ביצוע" ודחה את ההחלטה על שחרורה של לייפר ביומיים, עד ליום שישי בבוקר.

"בית המשפט קיבל את טענתנו שהגברת לייפר הנה אשה חולה שמקומה בביתה ולא בכלא" אמרו עו"ד יהודה פריד וטל גבאי ל'בחדרי חרדים' לאחר החלטת השופט. "החלטה זו היא המשך להחלטתה של השופטת לומפ כי התביעה לא הרימה את הנטל הדרוש להסגרתה וכי בחוות הדעת של הפסיכיאטר המחוזי נפלו פגמים מהותיים. אנחנו לקראת סוף הסאגה בעז"ה של עלילת ההתחזות של הגברת לייפר ואנו מקווים שבית המשפט ישים לכך סוף והגברת תקבל את הטיפול הדרוש לה".

מלכה לייפר מעצר בית מלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד