א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

לקראת פיזור הכנסת • אושרה בממשלה הקדמת הבחירות

הממשלה אישרה את הקדמת הבחירות ונתנה אפשרות להעברה מהירה של חוק פיזור הכנסת • הושג סיכום על אופני החקיקה השונים בעת פגרת הבחירות • ומה עם חוק טל?

קלפי
קלפי

הבוקר (ב) אישרה הממשלה את הקדמת הבחירות לתאריך 4 בספטמבר (י"ז אלול). בשעה 11:30 התכנסה ועדת הכנסת ואישרה ברוב של 13 תומכים מול 4 מתנגדים את הפטור מחובת ההנחה לחוק פיזור הכנסת. המשמעות היא שיו"ר הקואליציה יוכל להעביר את החוק בשלוש קריאות כבר היום.

באשר לחוק טל 'תפוח האדמה הלוהט' של הבחירות, אישרה ועדת השרים שתי הצעות חוק לשירות לכל, האחת של ישראל ביתנו והשניה של מפלגת העצמאות. התנגדו: השרים דניאל הרשקוביץ, בני בגין, משולם נהרי ויעקב מרגי. שר המשפטים יעקב נאמן נמנע בהצבעה על החוק שהגישה חה"כ עינת וילף מטעם סיעת העצמאות.

"פופוליסטיות", כך כינה יו"ר תנועת ש"ס אלי ישי את ההצעות, אולי משום שידע כי זמן קצר לאחר שאושרו הוטל עליהן ערר בידי השר נהרי. כדי להסירו יש צורך בדיון בממשלה, אלא שעם פיזור הכנסת ייעשה הדבר בלתי אפשרי.

על פי הודעתו הרשמית של יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין: "הכנסת תצא לפגרת בחירות מיד לאחר שתושלם החקיקה לפיזור הכנסת". בנוסף, סיכמו אמש (א) ריבלין ונתניהו שחקיקה פרטית בפגרת הבחירות תובא רק בהסכמת כל הסיעות.

גם בישיבת הנשיאות הודיע היום יו"ר הכנסת, כי הכנסת תצא לפגרת בחירות לאחר השלמת החוק לפיזור הכנסת. כלומר במהלך הלילה הקרוב או ביום שלישי. ריבלין הביא בפני הנשיאות את ההחלטה שגיבש עם ראש הממשלה, יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת הכנסת, כי עם צאת הכנסת לפגרת בחירות לא יקודמו הצעות חוק פרטיות אלא בהסכמת כל הסיעות.

על פי הסיכום, מיד לאחר שיאושר סופית החוק לפיזור הכנסת, תוקם ועדת הסכמות שבה יהיו חברים יו"ר הקואליציה וראש הסיעה הגדולה באופוזיציה, ובסמכותה להסכים על חקיקה פרטית בפגרה. מנגד, חקיקה ממשלתית תקודם במליאה במהלך פגרת הבחירות לפי חופשת הממשלה.
בחירות פיזור הכנסת חוק טל הצבעה ועדת חוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד