ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

eBay בניחוח יהודי • אחרי אבני הכותל - קנו 'הדלקה'

לאחר הסערה שפרצה בעקבות מכירה של 'אבנים מהכותל' באתר eBay, מופיעה מכירה 'יהודית' חדשה באתר • מעוניינים ב'הדלקה' בל"ג בעומר? יש מי שימכור לכם

eBay בניחוח יהודי • אחרי אבני הכותל - קנו 'הדלקה'



אתר המכירות המקוון הידוע - eBay, כבר הפך מזמן לאטרקציה, ומידי פעם צצים בו למכירה פריטים מוזרים, נדירים או ייחודיים. בתקופה האחרונה החלו להופיע ב-eBay גם מכירות בניחוח יהודי, בהן ספר תורה עתיק, מפטיר יונה ואפילו אבנים מהכותל המערבי.

מתפללי בית הכנסת 'מנין שלנו' בלייקווד, בראשות הרב חיים עבאדי, מקיימים מדי שנה בל"ג בעומר את ההגרלה השנתית לטובת בית הכנסת והעמותה השייכת לו. השנה מצאו ראשי העמותה דרך נוספת להתרמה, והם הודיעו על 'מכירה פומבית' באתר eBay של זכות הדלקת המדורה בל"ג בעומר.

הסכום ההתחלתי תמורתו היה ניתן לרכוש את ההדלקה עמד על 64 דולר. אך נכון להיום (ב) הוא כבר הגיע ל-555 דולר. ראשי העמותה מקווים כי ביומיים שנותרו עד להדלקה ימשיך הסכום ויתפח.

ההדלקה עצמה תתקיים ביום רביעי בלילה במגרש החניה של Blueclaws Stadium.

בדיקה גילתה: 'אבני הכותל' מזויפות

בנוסף, התעוררה בתקופה האחרונה סערה בעקבות הפרסום ב-eBay על מכירת אבנים מהכותל המערבי לברכה וסגולה. בעקבות פנייתה של ה'קרן למורשת הכותל המערבי' פתחו משטרת ישראל ורשות העתיקות בבדיקה.

מממצאי הבדיקה עולה, שלא מדובר במכירת אבנים עתיקות מהכותל המערבי, אלא בשברי חצץ מהשטחים שבסביבות הכותל המערבי, והם אינם חלק מאבני הכותל המערבי.

המוכרים הציגו מצג שווא, ולדעת מנכ"ל רשות העתיקות, שוקה דורפמן, גם אם אין כאן עבירה על חוק העתיקות, הרי שמדובר בהונאה ובפרסום שקרי.

מנכ"ל רשות העתיקות הוסיף, כי הסחר בעתיקות ללא היתר הינו עבירה פלילית. לדבריו, רשות העתיקות תלחם בתופעה בנחרצות על מנת לאכוף את החוק.

יצוין כי לאחר פנייתו של רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ אל מנהלי האתר, טרם בוצעה הבדיקה לעומק של מקור האבנים, ולאחר שהסביר את חומרת העניין והאיסור הכרוך בו, נענו מנהלי האתר והסירו את המכירה.
לייקווד לג בעומר רבי שמעון בר יוחאי הדלקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד