י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מוכנים לפשרות?

הסיעות החרדיות אישרו לנתניהו לפתוח בשיחות עם 'ישראל ביתנו'

בעקבות פיצוץ המו"מ בין 'הליכוד' ל'כחול לבן', לאחר שהאחרונה הודיעה אמש כי היא מבטלת את הפגישה שתוכננה להיום בין יו"ר המפלגה בני גנץ לבין נתניהו, כשבנוסף בוטל מפגש המו"מ בין נציגי המפלגות. ראשי הסיעות החרדיות הודיע לנתניהו כי הם מאשרים פתיחת מו"מ עם ליברמן

הסיעות החרדיות אישרו לנתניהו לפתוח בשיחות עם 'ישראל ביתנו'
דרעי וליברמן צילום: יעקב כהן, פלאש 90

למרות ההסתה הפרועה שלו כנגד הציבור החרדי, לאחר שהשיחות עם 'כחול לבן' הסתיימו אמש עם פיצוץ ונרשם נתק בין הצדדים - בליכוד מבקשים לפתוח בשיחות מו"מ עם אביגדור ליברמן כדי להקים ממשלת ימין.

הבוקר (רביעי) נועדו ראשי סיעות הימין וביניהם גם נציגי 'יהדות התורה' סגן השר יעקב ליצמן וחבר הכנסת משה גפני, במהלך הפגישה נשאלו את דעתם לגבי פתיחת מו"מ עם יו"ר 'ישראל ביתנו' והשיבו בחיוב.

בליכוד מפנים את האצבע המאשימה על ביטול שיחות המו"מ למען הקמת ממשלה, נגד יו"ר 'יש עתיד' חבר הכנסת יאיר לפיד. בהודעה על כינוס נציגי בלוק הימין עם נתניהו נכתב כי, "לפיד קיפל את גנץ במהלך החג במטרה לגרור את המדינה לבחירות. לפיד לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ אלא רק בין גנץ לבינו".

כמו כן סוכם, כי נציגי בלוק הימין הכוללים את נציגי ש"ס, 'יהדות התורה' ו'ימינה' יישארו מאוחדים ולא ינהלו מגעים עם 'כחול לבן' לאחר שראש הממשלה נתניהו צפוי להחזיר את המנדט להרכבת ממשלה לנשיא המדינה.

בתוך כך, המטה המצומצם של מפלגת 'ישראל ביתנו' נפגש היום בצהריים בירושלים ודן במצב הפוליטי שנוצר והודגש כי הדבר האחרון שהמדינה צריכה היום, הן בחירות חדשות.

במפגש אמר יו״ר המפלגה, ח״כ אביגדור ליברמן, כי נראה שגם אם יתקיימו בחירות חדשות, המפה הפוליטית לא תשתנה משמעותית, ולכן חייבים להגיע לפתרון מושכל ולהשאיר את כל השיקולים האישיים והאגו בצד.

עוד אמר ח״כ ליברמן כי הוא מקווה שעדיין במסגרת הדו צדדית בין הליכוד לכחול לבן ניתן יהיה להתקדם הרבה מעבר למה שראינו עד היום, אך אם עד יום כיפור לא תהיה פריצת דרך, ״ישראל ביתנו״ תניח הצעה משלה לשתי הסיעות.

״בכל מקרה אחרי יום כיפור נכנס לכל מלאכת הרכבת הממשלה בהילוך גבוה״ אמר ליברמן. כמו כן, הבהיר שינצל את יום השבעת הכנסת ה-22 מחר (יום ה') למגעים לא פורמליים עם ראשי כחול לבן והליכוד.

אביגדור ליברמן יעקב ליצמן משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד