ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

כמיליארד שקלים יושקעו בחיבור מרכז העסקים לירושלים

  פארק העסקים והתעשייה שמצפון לירושלים יהווה עלייה לרגל לקונים ותיירים מהארץ ומחו"ל. מתכוננים לחיסכון של זמן וכסף • ראש העיר מעלה אדומים: "המנהרות החדשות יאפשרו להגיע לירושלים ולתל אביב – ללא רמזור אחד"

כמיליארד שקלים יושקעו בחיבור מרכז העסקים לירושלים
תכנון כביש הגישה החדש צילום: יח"צ

מי שעובר בימים אלו באזור מישור אדומים, ודאי שם לבו למתחם התעשייה והמסחר שממשיך להתרחב ולמצב את עצמו כמתחם התעשייה והמסחר הבא של ישראל. על פי הערכות מקצועיות הוא עתיד לשרת 1.5 מיליון תושבים מאזור ירושלים, והופך להיות פארק התעשייה שנהנה מכמות תושבים הגדולה ביותר ביחס למ"ר מסחרי.

אחת הבשורות המשמעותיות היא בהיבט התחבורתי, בצומת הגבעה הצרפתית שבצפון ירושלים. הפרויקט, באורך כולל של ארבעה קילומטרים, יחבר את מישור אדומים ומעלה אדומים ישירות לעיר הגדולה ויקצר את משך הנסיעה ביותר ממחצית, ל-10 דקות בלבד. העבודות בפרויקט, שעלותו נאמדת בכמיליארד שקל, כבר יצאו לדרך והן וצפויות להסתיים ב-2023. על ביצוע המיזם אחראית חברת מוריה, כשבמסגרתו יוקמו צמד מנהרות דו-מסלוליות ממזרח למערב, וצמד מנהרות נוסף, חד-מסלוליות, מכיוון רמות לפסגת זאב ונווה יעקב.

ישראל כץ, שר התחבורה, אומר כי "ניתן דגש מיוחד לגודש הקיים בכניסות לירושלים ממזרח, מדרום ומצפון, כך שירושלים רבתי תהפוך להיות למטרופולין אחד עם חיבור ישיר, בטוח ומהיר למעלה אדומים, גבעת זאב, גוש עציון, בנימין וביתר עלית". גם ראש העיר מעלה אדומים, בני כשריאל, התייחס לפרויקט, והצהיר כי "מיזם המנהרות החדש עתיד לשנות את פני התחבורה באזור, ולאפשר גישה רציפה ונוחה אל מעלה אדומים ומישור אדומים. עם השלמתו של הפרויקט לתושבים, לבעלי העסקים ולעובדים באזור התעשייה תתאפשר נסיעה חלקה לירושלים ולתל אביב, ללא אף רמזור".

אזור התעשייה מישור אדומים: "יהפוך לאחד ממוקדי הפנאי של ירושלים" 

עבודות ההרחבה והפיתוח של פארק מישור אדומים נמשכות בקצב גבוה. הפארק שמאכלס כבר כיום מאות מפעלים ובתי עסק, ממשיך במגמת הצמיחה ומושך אליו שחקנים חדשים במגוון תחומים, בהם תחום ההסעדה ואולמות האירועים. 

באחרונה מושך את את תשומת הלב הציבורית, פרויקט גרנדיוזי, ראשון מסוגו בדמות עיר עיצוב שלמה שהולכת ונבנית במקום. מדובר במתחם ייחודי שמבטיח לשנות את תרבות הצריכה בירושלים והסביבה ואף למשוך תיירים מכל רחבי הארץ ומהעולם, עם חווית קניות, פנאי ובילוי משודרגת, בדומה למרכזי הקניות העצומים באמריקה ובאירופה. מדובר במתחם שירכז את כל מה שאדם צריך לבית, תחת קורת גג אחת. החל מאנשים שמשפצים או מרהטים את הבית, ועד אדריכלים, מעצבים וקבלנים שיוכלו למצוא כל מה שהם צריכים בעולם עיצוב ושיפוץ הבית, במקום ענק ויוקרתי, עם המותגים המובילים בתחום. בתוך בירת העיצוב ייבנה שטח הסעדה מקורה שעוצב בהשראת מלון הוניז'ן הנודע בלאס וגאס, ויכלול מסעדות יוקרה בהובלת שפים מובילים ומבחר בתי קפה. 

שטח המגרש שדיזיין סיטי נבנה עליו הוא 53 דונם, ושטחו הבנוי של הפרויקט הוא 90 אלף מ"ר - מהם 45 אלף מ"ר הם שטחי מסחר, 5,000 מ"ר שטחי הסעדה ו- 1400 חנויות.

"אזורי המסחר המסורתיים של ירושלים משנים את אופיים, ומרכז הכובד עובר למישור אדומים", אומרת פנינה רווח, מנכ"לית 'קס גרופ'. החברה היזמית שעומדת מאחורי המרכז החדשני, ומתמחה בהקמה של מתחמי בוטיק בארץ ובעולם. "תוך שנים ספורות זה יהיה אזור המסחר והעסקים המוביל בירושלים", היא מבהירה. "המתחם הזה יספק מענה לכל תושבי ירושלים, ואין לנו ספק שגם במרכז הארץ לא יישארו אדישים אליו. אנחנו מזהים כבר היום תכונה מואצת, כשרשתות וחנויות בתחום עיצוב הבית מבינות שחנות הדגל שלהם חיבת להיות בדיזיין סיטי".

בירת העיצוב דיזיין סיטי: למעלה מ-25 אלף מ"ר כבר הושכרו

תהיתם עד כמה גדול הביקוש? ובכן, בתוך כ-7 חודשים מאז פרסומו לראשונה, הושכרו כבר למעלה מ-25 אלף מ"ר במתחם החדש, כשלמעלה מ-100 מותגים מתחום עיצוב הבית כבר הבטיחו את מקומם וביניהם בר עמי קרמיקה, קמחי תאורה, דלתות פנדור, הולנדיה, מודי קרמיקה ועוד עשרות מותגים מתחום עיצוב הבית.

"לפארק העסקים מישור אדומים יש פוטנציאל אדיר, במיוחד כשמביאים בחשבון את ההשקעה הגדולה בפיתוח דרכי הגישה", מוסיפה רווח. "הפארק הזה זוכה לרוח גבית מהמדינה, ואנחנו רואים ושומעים את הבאזז סביבו".

"אזור התעשייה מתחזק באופן חסר תקדים", אומר גם ראש העיר, בני כשריאל. "החברה הכלכלית לפיתוח מעלה אדומים המנהלת את הפארק שמה דגש על קידמה, חדשנות וקיימות, ויוזמת כל הזמן פרויקטים שמטרתם לשדרג הפארק לדייריו בבחינת נגישות, תשתיות וחזות חיצונית. אנו צופים כי הוא יהפוך לאחד ממוקדי התרבות והפנאי החדשים של ירושלים והסביבה". 

 

דיזיין סיטי ירושלים תל אביב מעצבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד